Oss oxå tack! :)
 
  • Gilla
buspojken
  • Laddar…
Och låta klåparna fortsätta?

Protte
Grejen är att branschen ser ju ut så här. Jag har på olika vis varit med i byggsvängen under många år, och sett mängder med sådana här fall. Här på forumet finns ett otal fler. Mitt råd, att gå vidare istället för att processa, får ju var och en bedöma, men min personliga erfarenhet är att det tar för mycket energi och pengar att bråka med denna typ av firmor, och badrummet blir ju inte bättre för det.

Helt klart, av bilderna att bedöma, så är ju detta en klåpare som varit framme. Han kan inte "rätta till sina fel", eftersom han inte begriper hur det ska se ut när det är "rätt". Ingen idé och slösa energi på en sådan. Han har ju för f-n tuggat av kakelplattorna, och uppenbarligen tror han att silicon är något slags plattsättarens silvertejp.

Varna andra, ok. Låt någon annan göra i ordning de värsta blunderna och gå vidare...
 
Niclas. Du har rätt att det tar energi och man blir både matt och ledsen och förfärad över hur folk ens kan med att hantera kunder och medmänniskor på ett sånt här sätt. Besvikna är bara ett av orden vi kan rada upp här. Att det sen kostar pengar och tid är en annan aspekt.
Vi känner oss inte klara än bara. Varna andra är ett av våra sätt nu.
 
Nu är ärendet hos ARN.
 
F
Har tagit del av ARNS beslut idag. Dom har avvisat ärendet. Vad händer nu?
 
Fonzie2 skrev:
Har tagit del av ARNS beslut idag. Dom har avvisat ärendet. Vad händer nu?
På vilka grunder avvisades ärendet
 
F
Ett skäl var att det var för mycket oklarheter. Detta forum är kanske inte rätt ställe att avgöra vad som är rätt eller fel, detta har ARN tydligt deklarerat, dokument kan bifogas om så behövs för vidare diskussion.

******* Användare Fonzie är en repr. för företaget som försker dölja detta faktum ******
/moderatorn
 
Redigerat av moderator:
ARNs beslut att ej gå vidare var baserat på att de ansåg att de behövdes någon att kunna höra parterna då mycket skilda uppfattningar av allt detta finns. Och så arbetar inte ARN alls, dom träffar inte parterna. Därför ansåg dom inte kunna hjälpa oss.

Spännande att andra har dokument kring vårt ärende. Berätta gärna Fonzie2.
 
Så alla kan gå in och läsa vår anmälan och se våra bifogade bilder och dokument samt motpartens dito?
inte fel i så fall att höra vad ni tycker...
 
F
Dokumentet är offentlig handling. Många följer hela processen från olika håll, inte bara på detta forum. Då Mathe Kakel & Bygg AB inte förekommer någon annanstans i negativ mening så undrar man ju självklart vad målet med detta är. Angående dokumentet kommer detta strax att visas här och i övrigt hänvisas till Mathe Kakel & Bygg AB hemsida.

******* Användare Fonzie är en repr. för företaget som försker dölja detta faktum ******
/moderatorn
 
Redigerat av moderator:
D
Jag har redan begärt ut handlingarna (men gjorde det i eftermiddags, så får dem nog inte förrän på måndag tidigast). Jag vet inte exakt vad de lämnar ut för material. Om det är mycket omfattande material så kan de begära täckning för omkostnader (kopierings-kostnad).

Det är väl iofs bra med offentlighet i vissa fall, men ibland tycker jag nog att det går för långt... (att det man skriver om barnens utvecklingssamtal i skolan är offentligt tycker jag t.ex. är märkligt, men det är ju ganska ot). Man kan ju säga som så, att är man mån om att vara anonym på forum, så skall man inte avslöja för mycket om vad man har för kommunkation med statliga och kommunala myndigheter/instanser.
 
F
Det kan nog kännas bra för dig med stöd härifrån, men det viktiga i ärendet är vad ARN bedömt. Eller hur?
 
Fonzie2 skrev:
Det kan nog kännas bra för dig med stöd härifrån, men det viktiga i ärendet är vad ARN bedömt. Eller hur?
Ja men man ska minnas att det är stora skillnader mellan ARN och en process. Bevisbördan och dokumentationskraven är helt olika.

Jag är aldrig emot att båda parter talar för sin sak men du som företagsrepresentant tycker jag att du bör stå över att kommentera på detta sätt ute på ett konsumentforum. Du låter mer skadeglad och i mina ögon är det inte precis bra reklam. Tvärtom så är alla anmälningar att se som ett misslyckande även om det finns extrema fall med kunder som har helt orimliga krav
 
  • Gilla
twoody och 3 till
  • Laddar…
F
Håller med dig! Har föjt tråden länge utan kommentarer, men måste bara komma med inlägg nu pga att jag känner till företaget. Saras beskrivning av företaget är helt och hållet missvisande.

******* Användare Fonzie är en repr. för företaget som försker dölja detta faktum ******
/moderatorn
 
Redigerat av moderator:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.