Vad gällande att bestrida felaktigheter. Vi hade också grundsynen att man bör bestrida direkta felaktigheter, först.


Vår entreprenör har mot slutet satt i system att försöka få bevisning för det ena med det tredje och ett tag drabbades vi av följande flera gånger per dag : e post kunde lyda
HEJ,
Tack för mötet idag. Vill bara bekräfta att ni som kund påpekat brister i elen som gör att ni själva valt att ta över ansvaret för denna del av entreprenaden.


Ungefär. Då har vi 1. Inte haft något möte 2. Aldrig ens prata om elen 3. Vi har inga elfel i resten av huset......


Tja. Under denna period lade vi 2h per dag att svara o bestrida. Till slut tog vi en advokat som sa att vi inte behöver bestrida allt eftersom det handlade om flertalet konstigheter per dag. Det blev en stressfaktor att utsättas för detta, men nu har vi kommit vidare och entreprenören verkar ha förstått att det kan bli svårt att få oss att ansvara för alla fel .....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.