TRJBerg
Väldigt användbar kommentar.
 
H hempularen skrev:
Fast det där är väl i överkant. Rivning av ett så litet badrum har jag själv gjort på en dag, utan bilningsmaskin, bara handverktyg. För en del år sedan (skulle inte göra om det utan maskin idag).

I bostadsrättsföreningen där jag var ordf. för en massa år sedan rev de 800 badrum på 3,5h vardera, det var 30 minuters marginal till muraren skulle komma och reparera väggarna efter rivning. VVS monterade avloppsrören samma dag som rivningen påbörjades. Men där sög de ut allt rivningsmaterial via en jätteslang och 50m lång dammsugarbil ute på gatan. Även toastol och handfat bilades sönder och sögs ut.
Håller med rivning av mitt badrum i samma storlek tog högst 1 dag! Det var ett badrum med matta på gips skiva. Bara att montera bort möbler, toastol, duschvägg mm. Sedan bort med väggmatta och skruva ur gipsskivorna. Lite krångligare när det är kakel och klinker.
 
N nalle62 skrev:
Håller med rivning av mitt badrum i samma storlek tog högst 1 dag! Det var ett badrum med matta på gips skiva. Bara att montera bort möbler, toastol, duschvägg mm. Sedan bort med väggmatta och skruva ur gipsskivorna. Lite krångligare när det är kakel och klinker.
Ja, ett sånt badrum river man ju ut på en förmiddag men sitter plastmattan på lättbetong och man då måste slipa bort limmet och liknande så tar det betydligt mer tid i anspråk... eller om det är kakel & klinker som sagt och sen ska ju allt forslas bort också.
I rivning ingår även bila eller såga upp golv för ändringar av avlopp etc.
Är det flytspacklat på spånskiva är det också tidsödande att riva för då brukar man få byta allt golvspån också.

Detta med rivning är meningslöst att spekulera i här för det är väldigt olika från fall till fall. ;)
 
😂 Älskar att du loggade tiderna!!! Det är väldigt intressant för en som inte är så insatt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.