Hej, har nu kört Rustas "Perfekt Nyans" på väggar o tak o den är inte alls blaskig, utan har bra konsistens och täcker bra efter två strykningar. Glans7, brytn är 0500=ngt åt det grå hållet, men kallas vit förståss. Mkt nöjd o framför allt prisvärd !
http://www.testfakta.se/hem_hushall/article96423.ece

379kr för en 10L
 
Redigerat:
Tar upp frågan igen, fortfarande samma tips på målning eller?
 
K
I veckan målade jag om ett rum med orangemålade väggar. Använde Beckers billiga färg från Bauhaus, ljusgrå kulör. Täckte nästan på första strykningen, blev perfekt på lager nummer två.
 
Hej.
Körde en mellangrå Beckers Väggfärg PLUS på en vägg med vit alternativt grå spackel som underlag. Täckte väldigt bra på första strykningen, och behövde en andra mest för att jag var lite snål på färg.

Körde Ljusgrå Beckers Väggfärg UTAN plus, och måste måla liknande yta 3 gånger minst. Märkte att jag fick fler tendenser till rinn, trots att jag målar på samma sätt med samma rollertyp.
På Bauhaus säger det att täckningen, rinn, mindre skvätt från roller och torktid är det som skiljer aningens mellan Beckers Väggfärg, Väggfärg PLUS och Elegant, i stigande ordning.

En annan iaktagelse var att med Väggfärg Plus så kunde jag bokstavligen se hur det började torka upp i början på väggen när jag närmade mig slutet på samma vägg ca 4.5m med roller (är långsam iofs). För några tior till per liter kommer jag bara köra Väggfärg PLUS eller "uppåt" fortsättnignsvis.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.