Grattis Ceredbusch!!!

kysan: Köp eller beställ en barnvagn, amningsinlägg till mamman, säg till mamman att även köpa mningsbehå det är inte kul att gå och köpa när bebisen är nykläckt! Men det där har säkert hon koll på :D
Något att byta blöjor på, typ ett underlägg att lägga i sängen eller liknande.

Det finns mycket bra att ha men vänta tills efter bebisen gjort entré, omöjligt att säga vad just ni känner att ni behöver vid start.
 
Grattis Cederbusch!
 
cederbusch skrev:
Idag blev jag pappa till en, såklart, fantastisk liten flicka. Så nu börjar det på riktigt.
Grattis! Bara du blir en "BRA PAPPA". ;)
 
Grattis!
Men jag är absolut inte avundsjuk! :-D
Räknar med blöjfritt här hemma till hösten.
 
Måste ju förbereda lite, så hemmabiorummet nu strippat för att bli bebisrum. Användes inte direkt ändå, fick äntligen en rejäl LCD i sovrummet och ljudet åker ner i TV-rummet.

Kollat på barnvagn, vilken maffia. Jämförde priser med England då jag efter tips här köper det mesta i verktyg därifrån. Och, japp, halva priset, galet. Har inte satt mig in i om/vad skillnaden kan vara eller frakt ännu.

Någon som har tips på 3-hjuling som sambon verkat fastna för. Tittat på Mountain Buggy och Brio...
 
kysan skrev:
Måste ju förbereda lite, så hemmabiorummet nu strippat för att bli bebisrum. Användes inte direkt ändå, fick äntligen en rejäl LCD i sovrummet och ljudet åker ner i TV-rummet.

Kollat på barnvagn, vilken maffia. Jämförde priser med England då jag efter tips här köper det mesta i verktyg därifrån. Och, japp, halva priset, galet. Har inte satt mig in i om/vad skillnaden kan vara eller frakt ännu.

Någon som har tips på 3-hjuling som sambon verkat fastna för. Tittat på Mountain Buggy och Brio...
UNDVIK tre-hjulingarna. De är hopplösa främst för vältrisken, men även storleksmässigt. Satsa istället på en med två svängbara framhjul som inte är av ytte-pyttestorlek och som går att låsa.
 
timmelstad skrev:
UNDVIK tre-hjulingarna. De är hopplösa främst för vältrisken, men även storleksmässigt. Satsa istället på en med två svängbara framhjul som inte är av ytte-pyttestorlek och som går att låsa.
Vi bor lite off-road så hört att det ska vara bättre med tre-hjuling, men 4 är ok bara dom har storlek, även i snö, slask och grusvägar?
 
Redigerat:
kysan skrev:
Vi bor lite off-road så hört att det ska vara bättre med tre-hjuling, men 4 är ok bara dom har storlek, även i snö, slask och grusvägar?
Ja, fyra är okej då.

En trehjuling kan tippa ganska lätt om du t ex sätter framhjulet över en rot eller något ojämnt på marken och den kommer i obalans och lutar åt något håll. Hade en sån med första barnet. Aldrig igen.
 
Kolla brio happy med luftpumpade hjul om ni bor offroad. Om man inte bor i stan så är det stötdämpning man ska satsa på. Sedan så kan man komplettera med en sulky för shoppingturer.
 
Vi köpte en Emmaljunga citycross som vi är väldigt nöjda med nu när vi kunnat prova den ett tag. Går stadigt och bra dämpning på grusväg. Bra lastkorg under också att köra matvarorna i när vi handlar.
 
Kolla in kronanvagnarna, har funkat klockrent till våra två små. Tar sig fram över stock och sten, i snö och slask. Inte varit några problem alls egentligen och de har en grym kundservice! d^_^b.
 
mexitegel skrev:
Kolla in kronanvagnarna, har funkat klockrent till våra två små. Tar sig fram över stock och sten, i snö och slask. Inte varit några problem alls egentligen och de har en grym kundservice! d^_^b.
Hurra, sån har vi köpt :)!
 
kysan skrev:
Vi bor lite off-road så hört att det ska vara bättre med tre-hjuling, men 4 är ok bara dom har storlek, även i snö, slask och grusvägar?
Vi bor med lite off-road och lufthjul är det enda som funkar!
Bry dig inte om nåt annat.

Får passa på att grattulera!
Vi har två veckor kvar till nr 3 kommer... sömnbristen är hög, men va ska man göra.
Vår 2 åring går konstant upp mellan 4-5 på morgonen. Tror inte jag vaknat till väckarklockan nån gång efter semestern.

Ikea har faktiskt rätt mycket bra och billig skit.

// Magnus
 
En hälsning från BB med en fin och frisk Ebba sovande jämte!
 
Härligt. Grattis.

Skickat från min mobil
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.