P pyro skrev:
Det verkar onekligen lockande. Det var alldeles för länge sedan jag var med och baxade något. Ska försöka komma på något bra sätt att sälja in hos familjen att det är mycket bättre att jag baxar hyvlar än att jag är hemma hos dem och firar advent och bakar julkakor och annat allmänt julstökande. Hur sålde ni andra denna briljanta idén?
Jag kan ta med en bandsåg du kan köpa av mig. Perfekt för att skiva upp julskinka och vörtbröd med!

Hoppas bara det löser sig med bil nu så inte alla står där och inte jag :p
 
P pyro skrev:
Det verkar onekligen lockande. Det var alldeles för länge sedan jag var med och baxade något. Ska försöka komma på något bra sätt att sälja in hos familjen att det är mycket bättre att jag baxar hyvlar än att jag är hemma hos dem och firar advent och bakar julkakor och annat allmänt julstökande. Hur sålde ni andra denna briljanta idén?
Det blir framåt kvällen för att frustrator ska få ihop logistiken, runt 17.30 kanske. Vet inte om det gjorde det bättre eller sämre.? Jag kan nog skrapa ihop grannar så det räcker så ni som hellre stöper ljus o griljerar skinka är ursäktade.:)
 
Frustrator Frustrator skrev:
Jag kan ta med en bandsåg du kan köpa av mig. Perfekt för att skiva upp julskinka och vörtbröd med!

Hoppas bara det löser sig med bil nu så inte alla står där och inte jag :p
Bra förslag på användningsområden för en bandsåg och ett generöst erbjudande, men jag avstår nog ändå. Det finns förvisso lite golvyta i verkstaden, men jag tror det är annat än en extra bandsåg jag prioriterar att ha den till.
 
Ola C Ola C skrev:
Det blir framåt kvällen för att frustrator ska få ihop logistiken, runt 17.30 kanske. Vet inte om det gjorde det bättre eller sämre.? Jag kan nog skrapa ihop grannar så det räcker så ni som hellre stöper ljus o griljerar skinka är ursäktade.:)
Personligen tycker jag nog baxande låter mer lockande, men jag misstänker starkt att jag är den enda i familjen som är av den åsikten.
 
P pyro skrev:
Personligen tycker jag nog baxande låter mer lockande, men jag misstänker starkt att jag är den enda i familjen som är av den åsikten.
Kan du inte sälja in det som att det blir märkligt om det först är på julafton du nödvändigt måste iväg och köpa tidningen?
 
  • Gilla
Daniel_N och 1 till
  • Laddar…
He va då en väldi massa söra om en litn hyvel. Hänä uppåt lanne se ger he se glest befolkat att he gå int få ihop nager som hjalp dell å lyft, men då ta vi ba traktorn å då vill he följ ve.

tie mann å en som sprint ve kaffetermosn, då ha je lite å göra.

Prottn
 
  • Gilla
Hochiha och 2 till
  • Laddar…
He vart som tyst från baxara.
Je tro skåninga fortfaren försök ve gogel transläjt för å översätt he jag ha skreve.skreve.

En prototypen
 
  • Haha
Testarn och 1 till
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
He vart som tyst från baxara.
Je tro skåninga fortfaren försök ve gogel transläjt för å översätt he jag ha skreve.skreve.
En prototypen
Tråkigt att höra du har problem med skrevet men gå till vårdcentralen så ska du se att det nog inte är så farligt.

I övrigt förstod jag inte mycket av texten men en prototyp är väl just halvfärdig så man kanske kan hoppas på att inlägget presenteras i sin färdiga form när du filat lite till på det.
 
  • Haha
  • Gilla
prototypen och 6 till
  • Laddar…
He va he jag försto, dem begrip int bonschska, å transläjt begrip int heller.
Å en Ola si vi ju va hann fokuser på.

Protte
 
Vill tipsa om att man också kan få akut telefonhjälp.
Ringde @Ola C och fick direkt hjälp med hur spännbanden skulle sitta... Spännband korrekt fastsatta över en ihoprullad transportnät på ett biltak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Vill tipsa om att man också kan få akut telefonhjälp.
Ringde @Ola C och fick direkt hjälp med hur spännbanden skulle sitta...[bild]
Ja idag va det jag som hade jouren. Tycker det ser bra ut, lagom slumpmässigt snurrat med lite knutar och halvsunkig spänning i banden, som om jag hade gjort det. Tror dock inte @Daniel_N approvar.
 
  • Haha
Daniel_N
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Ja idag va det jag som hade jouren. Tycker det ser bra ut, lagom slumpmässigt snurrat med lite knutar och halvsunkig spänning i banden, som om jag hade gjort det. Tror dock inte @Daniel_N approvar.
Nä, men förra årets daniel-spänning resulterade ju i knäckt gran..
 
Ni som undrar...det är ungefär så här när Daniel lastar takräcke. Allvarliga grejer.

 
  • Haha
  • Gilla
Rolph och 4 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Ni som undrar...det är ungefär så här när Daniel lastar takräcke. Allvarliga grejer.

[media]
Jag förstod att det var mycket dramatiskt, men det var ju helt obegripligt. Vilket språk talade gubben?
 
mattiasp mattiasp skrev:
Jag förstod att det var mycket dramatiskt, men det var ju helt obegripligt. Vilket språk talade gubben?
Han pratar amerikanska, är ju bror till @Ola C favorit DirtFarmerJay:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.