S
Andy78 skrev:
Förutsätter att den varnar innan det är helt slut, och man bör ju ha ett på laddning.
Smidigt att man kan ladda på cigguttaget i bilen.
där sitter ju redan mobilladdare, gps och kaffekokare.
varning skulle behövas på cirkelsågar och fogsprutor
 
SBH skrev:
där sitter ju redan mobilladdare, gps och kaffekokare.
varning skulle behövas på cirkelsågar och fogsprutor
Men gps behöver man ju inte ha på när man står still någonstans och vattenkokaren går ju inte 24/7 :D
 
S
Andy78 skrev:
Men gps behöver man ju inte ha på när man står still någonstans och vattenkokaren går ju inte 24/7 :D
känns som att det blir dyrt när man skall fixa nya batterier till allt batteridrivet.
 
P
och där släpper även Dewalt en batteri såg (y)
 
  • DCS361M1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DCS361M1-miter.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DCS361M1-dewalt-saw.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DCS361M1-20V-saw.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
Liten spionbild på en ny Milwaukee batteri kap/gersåg.. 9ah batteri och 10" klinga (y)
 
  • 12976656_1038017376284421_1293378279_n.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
När kan man behöva en batteri kap förstår inte vitsen med dom
 
trattalask
Jag håller med, förstår verkligen inte poängen med batteridrivna stationära maskiner. Står alltid på samma plats och man brukar ändå alltid ha dammsugare inkopplad.
 
För de som behöver en batteri kap och ger så är en sådan ovärderlig.

I sommarstugan startar jag elverket, gör ett snitt, stänger av. Passar in biten.

Det funkar för mig, men jag förstor tjusningen med en batterimaskin.

Hade jag byggt nytt på ön idag hade jag skaffat en....
 
  • Gilla
SamiHus
  • Laddar…
bulleribock skrev:
För de som behöver en batteri kap och ger så är en sådan ovärderlig.

I sommarstugan startar jag elverket, gör ett snitt, stänger av. Passar in biten.

Det funkar för mig, men jag förstor tjusningen med en batterimaskin.

Hade jag byggt nytt på ön idag hade jag skaffat en....
För att sen starta elverket och ladda batteriet
 
  • Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
P
Törs man fråga utan att bli idiotförklarad, om det det någon som testat tex Dewalts maskin och kan berätta hur den är? Jag är lite sugen på att klicka hem en sådan!
 
Bor man långt ifrån sommarstugan som saknar farbar bilväg skulle jag absolut kunna tänka mig en batteridriven kap och ger.

Jag köper hellre 10st batterier och packar ner i ryggsäcken än att kånga med en såg, sågbord, elverk och en jeepdunk med bensin som ska bäras fram och tillbaka varje gång efter 1km skogsstig eller i båten ut till ön.

Var lite positiva och se möjligheterna istället för nackdelarna, det absolut bästa vore ändå nätdrivna maskiner som går att köra på batterier när det behövs.
 
Polos skrev:
För att sen starta elverket och ladda batteriet[/QUOTE

:D

Laddningen av batterimaskiner gör jag med blyaccarna anslutna till solpaneler.
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
Har haft en batterikap. Bosch med 24v batterier. Använde den på jobb. Mycket trevligt då jag jobbat mycket i trapphus och på ställen med långt till el. Förvånansvärt bra kapacitet och stabilitet. Jag bedömde den som död för något halvår sedan och gav bort den till en Jugge som jag jobbade med. Nu har den gått på export och renoverats. Le3ver vidare i Kroatien :).
Om batterimaskiner är bra eller ej beror väldigt mycket på vad man skall göra. Är uppdraget att lista av gårdsdörrar och éntrepartier på flera adresser så är det jätteskönt att slippa leta efter städuttag som ibland kan finnas på tredje våningen.

mvh Findus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.