P
Såg att Metabo släpper en kapgersåg för batteri! är detta något som vi kommer o få se mer om tror ni?
Makita har sin BLS713 kap/gersåg och dom lär nog ha någon med dubbla batterier i sin pipe

Dewalt har haft en vill jag minnas men rykten säger att de kommer med en ny kapgersåg för deras nya 5 ahh batterier
Bosch kanske med?

Kan Festool hoppa på? en liten batterikapex med dubbla batterier?


12a49ac074.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S
va onödigt
 
1/4 har väl redan passerat?
 
Hantverkare som far runt mycket har säkert stor användning av en batteridriven kap o ger. Skulle gärna ha en på jobbet. Men för hemmabruk tycker jag det är meningslöst. Det är ju inte direkt så att man springer omkring med en sådan såg. Makitas modell verkar fungera bra. Såg några snickare på ett bygge som hade en sådan. Det var i inredningsskedet så dom sågade ju inga grova saker med den men ganska mycket hann dom såga på en laddning. Och så flytta dom denxfån ett rum till ett annat utan att behöva dra långa sladdar.
 
kap o ger på batteri blir bra först när den kommer med inbyggd laddare + valbar nätanslutning!
 
S
Niq skrev:
Hantverkare som far runt mycket har säkert stor användning av en batteridriven kap o ger. Skulle gärna ha en på jobbet. Men för hemmabruk tycker jag det är meningslöst. Det är ju inte direkt så att man springer omkring med en sådan såg. Makitas modell verkar fungera bra. Såg några snickare på ett bygge som hade en sådan. Det var i inredningsskedet så dom sågade ju inga grova saker med den men ganska mycket hann dom såga på en laddning. Och så flytta dom denxfån ett rum till ett annat utan att behöva dra långa sladdar.
i tio år har jag varit service snickare. å jag skulle inte gilla en batterikap/ger.
skulle inte ens gilla den på ett bygge på grund av batteri.
 
Ibland bygger man där det inte finns ström, tex i fjällen eller andra fritidshus.
Där ser jag en användning men inte annars.
 
S
Andy78 skrev:
Ibland bygger man där det inte finns ström, tex i fjällen eller andra fritidshus.
Där ser jag en användning men inte annars.
skulle ju behöva andra verktyg. så generatorn åker ju med ändå.
sen finns ju vanlig svans
 
Precis man måste ju ladda dem så det blir ju antingen via bilen eller bränsledrivet aggregat.
Det funkar men omständigt.
 
Redigerat:
Och någon stans skall det laddas batterier.
 
SBH skrev:
i tio år har jag varit service snickare. å jag skulle inte gilla en batterikap/ger.
skulle inte ens gilla den på ett bygge på grund av batteri.
Alla är vi olika. I mitt jobb skulle det vara väldigt smidigt att ha en i bilen men vi sågar inte så mycket på varje plats och är oftast bara några timmar på samma ställe. Men chefen tycker att vi lika gärna kan använda bågfilen den kostar inte så mycket i inköp.

Men dom snickarna som jag såg använda den verkade nöjda iaf.
 
M
Sänksåg skulle jag vilja ha med batteri. Ingen kabel i vägen runt skenan. Hoppas makita har den idén i sin planering...
 
MaxPax skrev:
Sänksåg skulle jag vilja ha med batteri. Ingen kabel i vägen runt skenan. Hoppas makita har den idén i sin planering...
Festool har en batteri-sänksåg.

Jag skulle inte vilja ha en kapoger med batteri. Tar inte många sekunder att dra fram ström och det behövs nästan alltid ändå
 
S
blir till slut så mycke batterier man ska ha koll på.
roligt när sågen slutar precis i ett kap.
 
SBH skrev:
blir till slut så mycke batterier man ska ha koll på.
roligt när sågen slutar precis i ett kap.
Förutsätter att den varnar innan det är helt slut, och man bör ju ha ett på laddning.
Smidigt att man kan ladda på cigguttaget i bilen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.