Nu undrar jag över vilken typ av skinn det finns för soffor och fåtöljer och vad man bör satsa på? ???
En kompis till mig har skinnfåtöljer som är så oerhört vackra och som hon köpt begagnade. När jag kollar på begagnade skinnsoffor är de oftast väldigt fula, tyget blir inte bara söndrigt utan även uttöjt och sladdrigt. Jag tycker det är snyggt bara om tyget sitter spänt på möbeln. Beror det på skinnet eller på hur skinnet är fäst? Jag antar att här om någonstans lönar det att satsa på kvalité, så man inte har lagt ut 10.000 spänn och är missnöjd efter 1 år. >:(
 
Hej!

Jag tror att anelinskinn är den finaste kvalitén.

Har du kollat på BQ of Sweden? De har jättefina soffor, fotpallar och fåtöljer som man själv kan välja klädsel till, antingen i skinn eller i tyg. De har dessutom mycket bra priser.

Jag har själv köpt 2 st fåtöljer från dem - Maxima Loveseat, dock ej i skinn - och jag är mycket nöjd!

http://www.bqofsweden.com/default.asp

:)Roseanna
 
Roseanna skrev:
Hej!

Jag tror att anelinskinn är den finaste kvalitén.
Ja det är det, helt underbart både bekvämt och vackert, men fullanilin går definitivt inte att torka av med trasa ;)
Har själv två Bruno Mathsson fåtöljer, klädda med den typen av skinn, ursnygga... :), men där får man passa sig för ffa. fettfläckar.

MVH//Christina.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.