Har fått ett tips på ett snickeri. Någon mer som kan tipsa?

Har inte fått svar på inbyggnads mikro i 50 cm skåp. Blir mikron för liten?

Passar på att tacka alla som har svarat på mina frågor. Kul forum. Har varit inne själv och svarat på andras frågor också och förhoppningsvis givit dom något i gengäld.
 
Hej!

Om du ändå har tänkt använda snickeri till stommar så har jag följande förslag:
Hitta på någon sorts lösning där du har skåp eller lådor i bänken vid knuten och öka djupet på den till t.ex 80 cm. Har du då lådor och skåp där under så får du mer volym ju. Och så får du en inre del av bänken också där saker kan stå utan att vara i vägen, kanske i jalusiskåp? Med den ökade volymen kanske det blir OK med en passbit vid knuten.

En variant vore att flytta diskbänken till andra sidan om det går med vatten och så.

Om gången i köket blir för smal kanske du kan flytta andra sidan motsvarande bit bortåt.

:) Ulrica




 
Vi köpte en Franke hörndiskbänk -Pamira ( hel ) rekommenderat utpris på den när vi köpte den för snart två år sedan var drygt 18 lappar vi slutade på drygt 11 lappar istället då vi köpte den via firman som levererade bänkskivan. Observera att köper Du allt via köksleverantören så får Du alla deras påslag.
Tror att Franke i Polen är billigare än så.

www.sigro.se tror jag också kan fixa Franke lite billigare. Bänkskivor skall man definitivt inte ta via en köksfirma - de kan ta 10 000 för en bänkskiva Du får för drygt 2000 på typ Bauhaus.

Ta också en snickarfirma på köket men räkna int emd att det blir så mkt billigare då de ju också vill tjäna pengar (kontakta fler snickarfirmor). På speciallösningar är de oftast billigare ;-)

Vi tjänade mellan trettio och fyrtiotusen på att inte låta köksfirman leverera till oss annat än skåpen så bänkskivor, stenskivor, häll, ugn, diskbänkar ( vi har två styckna, Pamiran samt en måttbeställt specialrackare), blandare köpte vi vid sidan av. Laminatskivor via köksfirman vart så dyra att vi hade för mindre pengar råd med Nero Galaxy ;-) iofs inget uttag för häll eller diskho men det var alltså helt otroligt vilka påslag de har ( köksfirmorna). Så det gäller å vara omsigochkring sig!
 
2 saker att tänka på.

1. IKEA's stommar även passar till Marbodal, eller om det var Ballingslöv. Återkommer med mer exakt svar ;)
2. Kan ni använda era luckor ni har idag så är det mycket billigare att lacka om dem än att köpa nya
 
Jag kan rekommendera snickeriet som bygger kök åt oss.
www.jk-specialsnickeri.com

De kan lösa det mesta till bra priser och har väldigt bra priser på bänkskivor i valfritt träslag. Vi har valt valnötskivor och dessa är totalt 6kvm i helstav och det betalar vi 22000kr för.

Lycka till med köket.

Hälsningar Niclas och Ella
 
Gummigum skrev:
Vi köpte en Franke hörndiskbänk -Pamira ( hel ) rekommenderat utpris på den när vi köpte den för snart två år sedan var drygt 18 lappar vi slutade på drygt 11 lappar istället då vi köpte den via firman som levererade bänkskivan. Observera att köper Du allt via köksleverantören så får Du alla deras påslag.
Tror att Franke i Polen är billigare än så.

www.sigro.se tror jag också kan fixa Franke lite billigare. Bänkskivor skall man definitivt inte ta via en köksfirma - de kan ta 10 000 för en bänkskiva Du får för drygt 2000 på typ Bauhaus.

Ta också en snickarfirma på köket men räkna int emd att det blir så mkt billigare då de ju också vill tjäna pengar (kontakta fler snickarfirmor). På speciallösningar är de oftast billigare ;-)

Vi tjänade mellan trettio och fyrtiotusen på att inte låta köksfirman leverera till oss annat än skåpen så bänkskivor, stenskivor, häll, ugn, diskbänkar ( vi har två styckna, Pamiran samt en måttbeställt specialrackare), blandare köpte vi vid sidan av. Laminatskivor via köksfirman vart så dyra att vi hade för mindre pengar råd med Nero Galaxy ;-) iofs inget uttag för häll eller diskho men det var alltså helt otroligt vilka påslag de har ( köksfirmorna). Så det gäller å vara omsigochkring sig!
Mycket bra tips! Tack för det. Jag ska kolla av Polen marknaden samt länk. Återkommer med info.
 
Testat det mesta skrev:
[quote author=kire link=1140304114/0#4 date=1140342862]En variant är att genomföra en upphandling, dvs. fråga flera köksleverantörer och vara tydlig med att du faktiskt kommer att få pris även från Ballingslövs konkurrenter, t.ex. Marbodal och HTH. Det borde pressa priset. Lycka till!
Kanon! Ska försöka med Ballingslöv, Myresjökök, Marbodal och ett snickeri. Fick ett tips alldeles nyss om ett snickeri. SKa följa upp det och återkomma.[/quote]

Jag har nu fått ett anbud från ett snickeri vilket är ca 23' billigare och vi får vad vi vill ha.
Återkommer med mer info
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.