The Tor skrev:
Bödde:
Vi vill helst inte skjuta in bänkskivan så att den precis täcker skåpsluckorna och precis täcker överdelen av pärlsponten. Anledningen är att vi kommer ha diskhon i den här delen av köket och risken är ganska stor tror jag att skåpsluckor och sponten skadas av vattendropp.
Aha, det avgör det hela!
 
The Tor skrev:
Bödde:
Vi vill helst inte skjuta in bänkskivan så att den precis täcker skåpsluckorna och precis täcker överdelen av pärlsponten. Anledningen är att vi kommer ha diskhon i den här delen av köket och risken är ganska stor tror jag att skåpsluckor och sponten skadas av vattendropp.
Vi har diskbänken i nivå med luckorna i köket som är ca 13 år gammalt. Luckorna under diskbänken har tagit skada av vatten. Det man får fråga sig är om man skall spara lite pengar nu och sedan köpa en helt ny uppsättning luckor för pengarna om 8-10 år?
 
Ellagård skrev:
Vi har diskbänken i nivå med luckorna i köket som är ca 13 år gammalt. Luckorna under diskbänken har tagit skada av vatten. Det man får fråga sig är om man skall spara lite pengar nu och sedan köpa en helt ny uppsättning luckor för pengarna om 8-10 år?
Nu kanske detta inte var riktat till mig, men jag svarar ändå :)
Jo, vi har inte något vatten i köksön så det är ingen fara vad gäller den biten. Därför är det inte en snålgrej utan fråga om vi ville lägga 15.000 extra för att få någon cm utskjut över några av våra skåp.

Om man däremot har sin diskho vid det aktuella stället (som The Tor har) är det en självklarhet att se till at det är tillräckligt med utskjut!
 
The Tor skrev:
Bödde:
Vi vill helst inte skjuta in bänkskivan så att den precis täcker skåpsluckorna och precis täcker överdelen av pärlsponten. Anledningen är att vi kommer ha diskhon i den här delen av köket och risken är ganska stor tror jag att skåpsluckor och sponten skadas av vattendropp.

Anna:
Som Paul skriver så handlar det i vårat fall om bara 2-3 cm extra djup och det skulle innebära c:a 3000:- extra.
3000:- kan ju kännas som en väldigt liten struntsumma i en hel köksrenovering med tanke på att man då får det som man vill ha det också och slipper gå och reta sig för att man var dumsnål. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.