http://teletec.se/web/9?cid=58&pid=772

Där har du åf i sverige... Vi använder 1616 i larmväskor, funkar bra...
Billigt o bra larm, hybrida system är ju att föredra, då kan man ju trotts allt göra lite mer o är inte lika bunden..
Har haft trådlöst hemma, men tröttna på batteri skiten o att jag inte kunde få de funktioner jag ville..
Så nu är det trådbundet som gäller hemma, o de e ju precis som en talare längre upp skriver... Kabel går att dölja...
 
Jag är ockås ute efter "det bästa" larmet och skulle även vilja ha kameror/kameradetektorer som antingen skickar bilder nånstans eller som man kan logga in på via internet.

Tillbehör som utomhussirén är också något jag är intresserad av.

Klarar DSC1616 detta?
 
Nej DSC1616 klarar inte kamera
Skall du ha kamera med får du börja titta på plastlarmen från dörrknackarsäljarna och helt enkelt godta att betala 15kkr eller mer med tiden för något som kostar knappa 1000 kr för säljaren att köpa in.
 
Utomhussiren och alla andra tänkbara tillbehör fungerar givetvis med DSC.

Du kan köpa vanliga nätverkskameror som ansluter direkt till din router med kabel eller wlan, Sedan öppnar du en port i routern och aktiverar inloggningsfunktion på kamerorna.

Det blir då helt fristående från larmet.
När du får samtal eller sms från larmet om att du har besök så är det bara surfa in till kameran från valfri dator eller smartphone. Det finns också inställningar i kamerorna att dom ska maila bilder eller ladda upp på ftp vid rörelse, då har du bevisen säkrade ifall boven saboterar kameran.

Känner du dig övervakad om kamerorna är på dygnet runt är det bara koppla deras strömförsörjning till en utgång på larmcentralen som bara är aktiverad vid tillslaget larm (eller tom utlöst larm om du vill).
 
OK, DSC verkar var apopulära här på forumet. Vad tycker ni om 1832 jämfört med 1616? Tillför den något för "normalanvändaren"?

Förresten, det är inga problem att hitta trådlösa rörelsedetektorer som klarar små husdjur till DSC, väl? Har en liten katt...
 
Redigerat:
1832 är ju mellanbrodern i serien och ger dig lite mer förmåga att bygga ut med.
Själv valde jag storebror 1864 på en gång då prisskillnaden var rätt liten och så får man ju mer programerbara utgångar på en gång så att säga.

Trådlösa detektorer innebär att du måste ha DSC egna. Tyvärr ingen standard mellan olika larmtilverkare på trådlösa prylar. Drar du tråd däremot så kan du plocka i princip vad du gillar.
 
Securitas! Välkänt varumärke, bra service, support!
 
mats_o skrev:
1832 är ju mellanbrodern i serien och ger dig lite mer förmåga att bygga ut med.
Själv valde jag storebror 1864 på en gång då prisskillnaden var rätt liten och så får man ju mer programerbara utgångar på en gång så att säga.

Trådlösa detektorer innebär att du måste ha DSC egna. Tyvärr ingen standard mellan olika larmtilverkare på trådlösa prylar. Drar du tråd däremot så kan du plocka i princip vad du gillar.
Om man bortser från priset - finns det någon anledning att inte välja DSC Alexor istället? Finns det något i t.ex. 1864 som Alexor _inte_ klarar av (bortsett från att Alexor kanske har färre zoner än just 1864)?
 
Alexor ser ut att vara ett leksakslarm av liknande typ som dörrknackarna från Securitas mfl säljer.
Endast trådlösa zoner och inbyggd siren så tjuven snabbt kan hitta centralen och slå sönder densamma.

Because ALEXOR is wireless, installers have fewer holes to drill and fewer wires to pull. It takes far less time to install than traditional wired or hybrid systems. Less installation time means more installations completed throughout each day and ultimately more installation and/or monitoring revenue in the installer’s pocket.
 
Det är ett leksakslarm av samma kaliber.. Inget som ger en wow-känsla. Duger för en hyreslägenhet typ som övriga leksaksmärken
 
OK, Alexor är alltså inget att ha då.

Manöverpanelerna såg dock trevliga ut...
 
Att manöverpanelerna ser trevliga ut beror på att det är helt vanliga DSC-paneler fast trådlösa, så köp du ett vanligt 1616 eller 1864 så får du samma fina panel ;)
 
Exakt.. Alexor är gjord för att sitta innanför dörren = lätt att slita ner = typ som alla leksaklarm idag. Visst går det att gömma undan med en extra manöverpanel, men då dödar man ju hela poängen med panel allt i ett. Vilket betyder att man lik väl skall lägga sig på 1616 nivå
Alexor är en DSC panel som man har byggt en central runt om helt enkelt. central och panel var för sig är en 1616
 
mrfrenzy skrev:
Nu vet jag inte vilken Alexor du tittar på frohike, men dom har faktiskt en där panelen är separat från centralen
[länk]

Dock är fortfarande sirenen inbyggd i centralen.
Ahh sorry :) Blandade ihop det lite med SCW.. Men men bortse från föregående inlägg gällande uppbyggnad och spar huvuddelen av innehållet och för över på valfritt leksaklarm d^_^b

Ordningen SCW -> Alexor -> 1616.. Insparat mellen Alexor och 1616 är då en sirén för någon hundralapp och all möjlighet att koppla trådade detektorer mm
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.