optimum
När det gäller pris och kvalitet finns ett bra samspel för trallskruv.

Billigt = Skit
Dyrt = Bra kvalitet

Betänk allt arbete och trallvirke så använder man inte skräp till skruv.
Möjligen om man är fuskbyggare åt andra.
 
Ni som tycker billig skruv är skit, kan ni förklara var skillnaden ligger? Förutom prislappen och upplevd kvalitet?

För bara för att jag säljer något dyrt behöver det inte vara bättre.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
På vilket sätt? Nu har jag förvisso byggt staket med mina. Men tycker generellt det funkat bra.
Dom kröker sig lätt, så körde man för fort fick de formen av en borrsväng ungefär, sen gick de av.... Men det kan ju vara olika från batch till batch också...

Nu använder jag upp de sista när jag sätter gles... :)
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
optimum
Numera är det mer vanligt med att man lägger trall med 145x28 eller 145x34
Då blir krafterna ännu större på skruven då trallen rör på sig beroende på fukt / torka och temperatur.
Därför behövs trallskruv som klarar det.

Lägger man gamla 95x22 funkar nog det mesta om man inte bryr sig om korrosion beroende på yttre miljö och ämnen i trallvirket.


Finns ingen vettig anledning att snåla in på trallskruven när trall och arbete är den stora kostnaden.
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag skulle säga billigaste A4 av märkesskruv. Har provat både Biltema/Byggmax och Heco, och det är helt klart större spill på biltema/byggmax....
Köpte ett större parti MFT-trallskruv (A4) på kampanj, 50 %. Är detta s.k. "märkesskruv"?
 
M Cameltoe skrev:
Köpte ett större parti MFT-trallskruv (A4) på kampanj, 50 %. Är detta s.k. "märkesskruv"?
Bra fråga, jag hittar ju ingen hemsida vid en snabb googling.....
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.