Jag brukar använda mig av nordsjös medium spackel, fungerar mycket bra till bred och skarvspackling.
Har även använt mig av byggmaxs spackel vid ett tillfälle. Tyckte att det var lätt att lägga på och lättslipat, men det sjönk ihop mer efter att det torkat jämfört med nordsjös.
 
Enligt Bauhaus utskick så tar dom from idag 245:-/10l Breplasta LH.
 
hehe, då kan man ju lika gärna köpa den på en riktig färgaffär...;)
 
Ja, det tycker jag verkligen. För man måste ju köpa mycket spackel om det ska löna sig att ta bilen och leta upp närmsta Bauhaus... Om man inte bor granne med Bauhaus vill säga.
 
Hmm....Hur står sig Nordsjö´s medium mot Beckers LH. Någon som har praktisk erfarenhet av detta, även intressant med en prisjämförelse.

Martin
 
Jag tycker att Beckers LH är smidigare än Nordsjö medium. Kanske har jag haft otur med Nordsjös burkar...

Bästa spacklet jag har använt är helt klart Dalapro medium. Smidighet, fyllnadsgrad och slipbarhet.

Prisuppgift har jag inte på varken Nordsjö eller Dalapro...
 
Vad kostar en burk på Beckers nya hem?
 
Hej!

Håller beckers LH (samma som Alcro lätthand tror jag då de äger varandra) högre än nordsjö, som jag tycker är lite torrare. Funkar givetvis bra då det är sveriges största lev till yrkeskåren.

Lagavulin
 
5.2 racing skrev:
vad kostar en burk på beckers nya hem?
245:-
 
Använder mig av Bostik LH, tycker den fyller väldigt bra och är lättslipad. Körde med Dalapro ett tag, den är lättspacklad och perfekt att bred och skarv spackla med, men den fyller inte gipsskarvarna något bra, vill gärna sjunka en del när den torkar, det tycker jag bostik klarar bättre. Sen är de ju lite grann vad man vant sig vid för spackel, kör man med samma spackel ett tag så lär man ju sig dess för och nackelar och anpassar tekniken efter det.
 
Hur många tillverkare av spackel finns det i Sverige ? Någon som vet ?
 
Själv vill jag slå ett slag för gipsspackel. Dvs torrbruk som du blandar till själv. Finns flera olika leverantörer, har själv testat bla Nordsjö. Fördelarna tycker jag är flera.
1. Det sjunker inte
2. Hittar du en bra sort så är det lätt att jobba med.
3. Det är torrt på under en halvtimme vilket gör att saker flyter på.
4. Du bär inte hem en massa vatten
5. Du betalar inte för en massa vatten

Viktigaste fördelarna är att det inte sjunker, du slipper spackla flera gånger och att det torkar fort så du kan bli färdig någon gång.
 
parkway skrev:
Själv vill jag slå ett slag för gipsspackel.
Är det inte en Svensk (Nordisk?) specialitet att köpa färdigblandat??
I alla andra länder jag bott i har man alltid fått blanda själv om man skall ha större mängder än en tub..

Snart kommer miljönissarna och klagar på att vi fraktar runt med en masssa vatten i onödan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.