Innan det här ballar ur helt så kan jag nog konstatera att köpa office 365 familjeversion känns som det mest prisvärda av det hela. Har dessutom onedrive på jobbet så jag är rätt inkörd på hur det fungerar.
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Var in med min VW Passat kombi 2015 idag som gått endast 6600 mil varav 4 vintrar. Den har fått små rostfläckar på bakluckan men i övrigt är den i riktigt fint skick. Plåtkillen var ut och kikade och vi gick in för att göra en godwill förfrågan men då bilen inte är fullservad hos VAG var det bara att glömma. Jag försökte åberopa rostskyddsgarantin men han poängterade att den endast gäller bärande delar och genomrost. Det mest tråkiga var att han ansåg detta fulllt normalt att en bil med dessa kriterier ska ha rost, då i mitt fall på bakluckan. Man bara häpnar när VAG själva anser detta vara normalt. Tyvärr borde jag själv ha insett det när min förra bil som var en Golf Variant hade exakt samma brist men det kommer inte upprepas en tredje gång, jag lovar :). Framförallt inte när dotterns gamla Renault Clio från 2004 har klarat sig bättre från rost än min Passat från 2015.
 
Magnus E K
... men frågan är vilken molntjänst som är bäst (minst dålig) om man vill slippa rost på bilen?
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
R ragust skrev:
Var in med min VW Passat kombi 2015 idag som gått endast 6600 mil varav 4 vintrar. Den har fått små rostfläckar på bakluckan men i övrigt är den i riktigt fint skick. Plåtkillen var ut och kikade och vi gick in för att göra en godwill förfrågan men då bilen inte är fullservad hos VAG var det bara att glömma. Jag försökte åberopa rostskyddsgarantin men han poängterade att den endast gäller bärande delar och genomrost. Det mest tråkiga var att han ansåg detta fulllt normalt att en bil med dessa kriterier ska ha rost, då i mitt fall på bakluckan. Man bara häpnar när VAG själva anser detta vara normalt. Tyvärr borde jag själv ha insett det när min förra bil som var en Golf Variant hade exakt samma brist men det kommer inte upprepas en tredje gång, jag lovar :). Framförallt inte när dotterns gamla Renault Clio från 2004 har klarat sig bättre från rost än min Passat från 2015.
#ragust: Tråkigt med rosten men inlägget var väl inte riktigt tänkt här väl?
 
R roli skrev:
#ragust: Tråkigt med rosten men inlägget var väl inte riktigt tänkt här väl?
Nope ;)
 
offtopic taget till en helt ny nivå..
 
J j-o75 skrev:
Ja 5gb räcker ju inte långt.
Hur stora siffror är det i dina bokföringar om du behöver så mycket utrymme?
 
J j-o75 skrev:
Och då menar jag inte typ åskmoln utan för datalagring.. Vad kör ni med? Dropbox, onedrive eller något annat? Jag har kört Storegate länge, men jag tycker dels att det är lite dyrt och dels att det inte alltid funkar så smidigt. Fördelen är väl dock att lagringen sker i Sverige.
Pro tip för Onedrive är att köpa den billiga versionen för en användare när de har kampanj på elgiganten, 299kr per år. Köp 5 år på ett bräde och lös in. Sedan köper du en månad home office, så uppgraderas alla 5 åren till home för 6 användare, den går inte tillbaka till 1 användare när månaden löpt ut.

Save that cash!
 
useless useless skrev:
Hur stora siffror är det i dina bokföringar om du behöver så mycket utrymme?
Jag menade totalt. Inte bara bokföringen. Fast det är ju ett dokument till varje verifikation, så det är ju inte bara siffror.
 
A
Vad ska du använda det till?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.