Mikael_L
Jag hade ett tag en sådan här Panasonic, när "ficktelefoner" nyss kommit på marknaden.
Den väger väl in på nästan 1 kg, kräver mycket rymliga fickor i kraftiga kläder för att fungera.

Ganska liten och smidig, inte alls så värst mycket värre att dölja än en Colt 45'a. Men jag hade tyvärr inte axelhölster till den. :D

Jag vill minnas att priset ett eller två år tidigare låg på ca 25.000:- när den precis kommit ut på marknaden, naturligtvis var den billigare när jag hade den, min var dessutom inte ny.
Batteritiden låg väl på 4 timmar med minsta batteriet, 8 timmar med största. :x
Skitdålig laddare som mördade batterierna, dom var helt kass efter ett halvår, ungefär.
Ett nytt batteri gick väl säkert på tusenlappen, ungefär.

NÄ, det var definitivt inte värdens bästa mobiltelefon, möjligen kan den kvala in i tävlingen om världens sämsta mobil. :O
panasonic_pocketpac.jpg
 
Glufsglufs skrev:
Är det ingen som kommer ihåg dom där fåniga och fula mobilerna som comviq kampanjade med under 94-95 och nästan varenda en köpte (kommer inte ihåg fabrikatet) som hade en lucka över knapparna som man vek ner. Det måste ju ha varit den första "allmänna" gsm mobilen det.
Jodå, Motorola var det väl? :p
 
Jag insåg hur usel min htc pekskärmsmobil är när den nu är i på lagning och jag använder en väldigt enkel samsung modell vikbar istället, shit vad gött med en telefon som inte är konstruerad av en hjärndöd person.

Den bästa telefonen jag har haft under åren är nog LG KC910 Renoir.
 
Redigerat:
Nimajneb skrev:
Där sitter vi alla med våra smartphones o gluttar o river oss i huvet över mindre bra saker och enades snart om att mobilerna var bättre förr.
Sorry, men jag håller inte med.

iPhone 4.
:)
 
mycke_nu skrev:
Sorry, men jag håller inte med.

iPhone 4.
:)
Visst har iphone4 roligare ringsignaler än tex Nokia 6310.
Men i övrigt så är det en sämre telefon i bemärkelsen prata o sms:à.

Däremot så är iphone en utmärkt handdator som har en begränsad telefonfunktion. :p
 
Nimajneb skrev:
..Däremot så är iphone en utmärkt handdator som har en begränsad telefonfunktion. :p
Absolut rätt!

Men jag skulle aldrig byta tillbaka till någon av mina tidigare nallar!
 
Nimajneb skrev:
Visst har iphone4 roligare ringsignaler än tex Nokia 6310.
Men i övrigt så är det en sämre telefon i bemärkelsen prata o sms:à.

Däremot så är iphone en utmärkt handdator som har en begränsad telefonfunktion. :p
Just Iphone kan jag inte uttala mig om, men den X10 jag använder är en bättre telefon än alla andra jag haft tidigare, även som ren telefon betraktad. Tidigare försökt till "smartphones", tex P990, p1 och allt vad som hetat har definitiv offrat en del av telefonkvaliteterna, men så tycker jag inte det är längre.

Ljudet, speciellt via headset är lika bra som förr eller bättre.
Kontakthanteringen är avsevärt bättre än tidigare och det är lättare att knappa på telefonen under pågående samtal tackvare stor display (slå in koder, av på mic etc)
Stabiliteten är lika bra eller bättre som de bästa det-var-bättre-förr-telefonerna (6310, SE610).
Brusreducering (som ibland ligger i telefonen och ibland i headset) är omätbart mycket bättre än tidigare.

Dessutom finns det ju nya funktioner som tillför saker även för telefonerandet: Bra högtalare som duger om man är fler runt telefonen, appar som gör en nr-upplysning på inkommande samtal etc.

För ett par år sedan var det bättre förr, nu är det inte det längre. Faktiskt.

Den sämsta telefonen jag haft, tveklöst, var en Nokia 8110. Den var jag tvungen att råka tappa i sjön när jag gick på en båt. P990 var också riktigt ruttet dålig, men inte i samma klass som den där Nokian (vilket säger en hel del om nokian). Urk.
 
MathiasS skrev:
X10... ...samtal tackvare stor display
Eh, X10? Stor skärm? Har inte den den minsta skärmen på marknaden typ?

//Patrik
 
Just min HTC Wildfire med android är en bra handdator men en hysteriskt dålig telefon.

Några punkter:

1: Funkar ej till firmabilens bluetooth stereo, den vill ha lösenorden i omvänd ordning mot andra telefoner.

2. Vid användning av vanlig bt headset så stänger den av knapplåset när man avslutar samtalet och oftast har telefonen i fickan.

3. Väldigt dålig ljudkvalite vid samtal.

4. Om man vill se när någon ringde så kan man inte kolla det i vanliga senaste samtal/kontakter utan måste leta upp programmet samtalshistorik.

5. Om man ringer ett samtal där man måste knappa in siffror under samtalet så jävlas knapplåset något hysteriskt att det oftast krävs några samtal innan man får det att funka.

6. Jag vill ha en guldnougat.
 
Patrik_Hed skrev:
Eh, X10? Stor skärm? Har inte den den minsta skärmen på marknaden typ?

//Patrik
X10 finns i olika modeller, Xperia med stor skärm, Mini med pytteskärm. Här avsågs Xperia.
 
skalman1 skrev:
Just min HTC Wildfire med android är en bra handdator men en hysteriskt dålig telefon.

Några punkter:

1: Funkar ej till firmabilens bluetooth stereo, den vill ha lösenorden i omvänd ordning mot andra telefoner.

2. Vid användning av vanlig bt headset så stänger den av knapplåset när man avslutar samtalet och oftast har telefonen i fickan.

3. Väldigt dålig ljudkvalite vid samtal.

4. Om man vill se när någon ringde så kan man inte kolla det i vanliga senaste samtal/kontakter utan måste leta upp programmet samtalshistorik.

5. Om man ringer ett samtal där man måste knappa in siffror under samtalet så jävlas knapplåset något hysteriskt att det oftast krävs några samtal innan man får det att funka.

6. Jag vill ha en guldnougat.
Känner igen eländet med htc. Till listan ovan så kan jag lägga till:

! Grundregeln är att BT inte fungerar till massa bilmodeller
! Omöjlig att hålla i o knappa med tummen utan att glo på skärmen
! Väckningen ballade ur efter senaste sommartidomsällningen, nu ringer den bara ibland.
! Den ringer upp nummer utan att man rör den.
! Glad om batteriet räcker en dag.
 
MathiasS skrev:
X10 finns i olika modeller, Xperia med stor skärm, Mini med pytteskärm. Här avsågs Xperia.
Aha, på så vis.

//Patrik
 
P
MathiasS skrev:
X10 finns i olika modeller, Xperia med stor skärm, Mini med pytteskärm. Här avsågs Xperia.
Alla X10 heter Xperia. Vissa med tillägg som mini och mini pro. Den utan tillägg är den första stora.
Dom nya heter också Xperia med tillägg som play, pro, neo men inget X10
 
T
TheStills skrev:
Alla X10 heter Xperia. Vissa med tillägg som mini och mini pro. Den utan tillägg är den första stora.
Dom nya heter också Xperia med tillägg som play, pro, neo men inget X10
Du glömde Xperia Arc:p

Xperia-arc-release-date1.jpg
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.