Jag skulle köpa en iPhone 5c om jag vill ha en telefon som är lätt att använda. Marlen började använda sin telefon, ta med sig den, ringa och skicka sms först när hon fick en iphone.

Jag har testat både iphones och androidlurar men jag tycker bäst om iphonen. Idag har jag en iPhone 5s.
 
Vad av det du nämner är enklare på en iPhone än en Android? Många pratar om att allt är så enkelt o bara funkar..Men jag har knappast behövt damma av mina datastudier för att lyckas med en Android. :)
 
F.ö. kommer nog snart Sony Z2.. Ser trevlig ut. :)
 
Jag har inte tidigare sagt att jag tycker iphone är enklare än en android :) men jag säger det nu. En iphone är enklare att förstå sig på för en noobie än en android. Men en android är å andra sidan billigare. Jag tror att det mer handlar om vad man är van vid. Har man börjat köra volvo vill man gärna fortsätta..
 
T
iPhone är skit med för liten skärm som bara hjärntvättade personer köper! Nästa version/versioner (iPhone 6) kommer att få både 5 och 6 tum att välja på, kommer till sommaren.

WP8-telefoner däremot, det är bra skit. Sitter själv med en Lumia 925 och är den bästa telefon jag har haft. Hade Android innan och det är en sörja jämfört med Windows......

PS: Har iofs en iMac:p
 
tank77 skrev:
iPhone är skit med för liten skärm som bara hjärntvättade personer köper! Nästa version/versioner (iPhone 6) kommer att få både 5 och 6 tum att välja på, kommer till sommaren.

WP8-telefoner däremot, det är bra skit. Sitter själv med en Lumia 925 och är den bästa telefon jag har haft. Hade Android innan och det är en sörja jämfört med Windows......

PS: Har iofs en iMac:p
Varför är den skit, enligt dig? Vill man ha stabil är det IPhone som gäller.
Jag kör både iPhone privat å samsung i jobbet. Kom med förklaring istf kast sten i glashus.
 
peternicklas
Jo jag håller med att Iphone är skit, alldeles för liten skärm. Köpte en Note 3 och den är helt perfekt i storlek och kvalitet på skärmen. Apple kommer att falla på eget grepp, att låsa användaren till det "Appleska fängelset" har du väl kommit in så ska det mycket till innan de släpper dig. Friheten att du själv får bestämma över dina prylar är obefintlig.
Nåväl, det är väl därför som de rasar utför. WP8, är skit, skrev någon. OK, vet inte, dock är det bättre skit än Apple.
WP8 räknarman med ska gå om Apples Iphone under detta år.Visa bilaga KWP_ComTech_OS_Shares_3me_Dec_13.pdf
Intressant är att på Iphones hemmamarknad så är snart Android större än Iphone. Under 2013 tappar Iphone på samtliga marknader, detta borde vara tydliga signaler på att något är fel med Iphone.
 
Inte heller jag gillar iPhone, jag orkade bara med min femma i ett par månader innan jag sålde iväg den och köpte en Android igen istället.

Tycker att operativet i den var för osmidigt.

Men jag tycker inte att skärmen på den var för liten, mobilen jag använder nu har 4" och den blir för stor för att vara smidig att ha i fickorna.
Nästa blir nog en 3,5" istället.
 
peternicklas
skalman1 skrev:
Inte heller jag gillar iPhone, jag orkade bara med min femma i ett par månader innan jag sålde iväg den och köpte en Android igen istället.

Tycker att operativet i den var för osmidigt.

Men jag tycker inte att skärmen på den var för liten, mobilen jag använder nu har 4" och den blir för stor för att vara smidig att ha i fickorna.
Nästa blir nog en 3,5" istället.
När synen börjar säga ifrån så kommer nog även du att välja en större skärm.
Jag kanske hade klarat mig med en 4" men Note 3s skärm är så mycket bättre att det är värt det.
 
Hemmakatten
Nu är det minst en vecka sedan jag beställde en Sony Expert Z1 Compact och har ännu inte fått leveransbesked. Beställde via Sony's egen web-butik. Mobilen var en hundring dyrare hos Sony, men då ingick ett par halvltäckande trådlösa hörlurar DR-BTN200N för 1 krona vilket jag tyckte var en bra deal.

Men nu har varenda butik och nätbutik fått in mobilen medans min beställning fortfarande har status som "föreställd". Lite surt, de räknar väl min beställning som säker och tänker att jag kan vänta. :thumbdown:
 
peternicklas skrev:
När synen börjar säga ifrån så kommer nog även du att välja en större skärm.
Jag kanske hade klarat mig med en 4" men Note 3s skärm är så mycket bättre att det är värt det.
Om synen skulle säga ifrån så skulle jag köpa en Doro eller liknande med stora knappar och ikoner på skärmen, inte en pekskärmsmobil som närmar sig en surfplatta i storlek.
 
peternicklas
skalman1 skrev:
Om synen skulle säga ifrån så skulle jag köpa en Doro eller liknande med stora knappar och ikoner på skärmen, inte en pekskärmsmobil som närmar sig en surfplatta i storlek.
Vet inte hur man kan använda en Doro för navigering eller att läsa epost på.
 
Eftersom "Bästa mobilen" har fått sitt svar redan, eller iaf inte kommer få ett bättre svar än så här.... skulle man kunna inflika en relaterad fråga tro?

Min experia Z behöver ett nytt trådat headset. In ear, platt sladd som inte trasslar. Har ett par a-jays, halvnöjd med dom - dels för att jag inte vet var dom är just nu, dels för att dom funkar markant sämre till prat än till musik. Fokus är prat för mig. Tips?
 
S
MathiasS skrev:
Eftersom "Bästa mobilen" har fått sitt svar redan, eller iaf inte kommer få ett bättre svar än så här.... skulle man kunna inflika en relaterad fråga tro?

Min experia Z behöver ett nytt trådat headset. In ear, platt sladd som inte trasslar. Har ett par a-jays, halvnöjd med dom - dels för att jag inte vet var dom är just nu, dels för att dom funkar markant sämre till prat än till musik. Fokus är prat för mig. Tips?
jag gör åt några in ear i månaden, jag kör med dessa http://www.24.se/sony-ericsson-livesound-mh1-p-18015-c-217.aspx.

jag kör med en z också
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.