Ludwig skrev:
Deg på en liter vätska funkar bra i min Electrolux assistent, skulle degen klättra så låser man rullen en bit in tills det lugnat ner sig.
En gammal tråd, men ändå. Bruksanvisningen för degrullen är ganska dålig, men numera finns bra instruktioner på youtube som visar hur rullen används på bästa sätt. Rullen sliter inte sönder glutentrådarna som en degspade gör och därför kan degen bearbetas längre och därmed ge ett luftigare bröd.

Angående diskussionerna om motoreffekt tror jag att vi fäster för stor vikt vid detta. Min N22 från -91 har bara 400W jämfört mot dagens på 800W, men maskinerna är i övrigt lika. Kanske bara ett marknadsföringsknep?
 
RilleRock
arneri68 skrev:
Angående diskussionerna om motoreffekt tror jag att vi fäster för stor vikt vid detta. Min N22 från -91 har bara 400W jämfört mot dagens på 800W, men maskinerna är i övrigt lika. Kanske bara ett marknadsföringsknep?
Definitivt, min billiga Andersson är "kraftfullare" än Kitchen Aid men det är det enda som är bra med den.
För priset ( 499:- ) gör den sitt jobb till de få tillfällen den används men den gör det inte med stil utan den dansar zumba på köksbänken :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.