Jag vill inte erkänna men jag har gått samma väg med en billigare biltema kap/ger för typ 1300. Helt ok såg men det man saknar på både Meec, biltema mfl är precisionen. De är helt enkelt rappliga och man får svårare att få korrekta vinklar och repetetiva mått.

Har idag bytt upp mig o har kvar den gamla som billig byggsåg till enklare konstruktionsbygg mm
Hade alla dagar i veckan köpt Metabo Ks216 om du är nöjd med den storleken eller snålat ihop pengar till KGS254 om du behöver kapa grövre dimensioner
 
Mikael_L
Jag har två verktyg av nästan varje sort.
Jag lyckas tyvärr aldrig lära mig, så gång på gång köper jag först (efter en tidsödande "marknadsundersökning") en billig maskin eller handverktyg, och sen ger jag upp och köper ett användbart men dyrare verktyg.

Så därför har jag i min ägo:
En Blackline kap/ger från ÖoB och en Makita LS0714.
En Alpha tools sticksåg och en Blå Bosch.
Ett biltema vattenpass och ett Hultafors.
En Workmate cirkelsåg, en Hitachi C6MFA och en Hitachi C6BU. (ja här var jag tvungen att byta upp två ggr innan det blev OK)
En Cotech borrhammare och blå Bosch (Men cotechen är faktiskt inte så dum den heller, ett riktigt reapris på Boschen gjorde affären)
En Skil borrmaskin och en grön Bosch (OK jag vet, inte så jättestor skillnad)
Wolfcraft sågskena och en TS55 sänksåg.

Och så där ser det ut ...

Men till sist började jag inse hur det funkar, och har därmed endast Hultafors Koben, hultafors snörslå.
 
Johncarpenter skrev:
ah, det missade jag. Men KGS 216 verkar ju vara en fin maskin
Det är det för de pengarna, toknöjd med min d^_^b, kompleterade med sågbord från Clas Ohlsson

//Jante
 
Ja, det kan va bra att ha en backup.

Är inne på Metabos KGS 216 med tanke på teleskopfunktionen. Såg även att Bauhaus har en billig Herkules-såg:

http://www.bauhaus.se/ksz-2100-kap-gersag.html

Jag begriper att herkules är ett lågprismärke, men frågan är om det håller "Kellen-klass" eller om det är bättre än så?

Upptäckte för övrigt just att Jula slutar med postorder., just när jag tänkte beställa en MEEC boorhammare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.