En begagnad DW70x eller GCM8s kanske? Jag sålde min DW700 för en tusenlapp


Skickat med Ett knepigt tangentbord
 
Tight budget, satsa på något begagnat om möjligt.
 
Mikael_L
Finns ej.
Men Metabo KGS216 för 1800:- på Bauhaus är bästa köpet för nästan 1500:-
http://www.bauhaus.se/kgs-216-kap-geringssag.html

Avstå 4-5 luncher på resturang och ersätt med mackor, och köp denna och var betydligt mer nöjd sen, i flera år. :)
 
mattiasp skrev:
En begagnad DW70x eller GCM8s kanske? Jag sålde min DW700 för en tusenlapp


Skickat med Ett knepigt tangentbord
Efter att ha kollat blocket inser jag att jag sålde sågen för billigt. På blocket vill de ha fantasipriser för kinesiska sopor. Jag föreslår samma som Mikael_L
 
Mikael_L
KS216 har ej slide-funktion, vilket begränsar max kapbredd väldigt mycket. För mig skulle inte en sån såg fungera alls.
 
ah, det missade jag. Men KGS 216 verkar ju vara en fin maskin
 
Jag har en meec 1500w och jag har den till att kapa reglar (inreder övervåning) men jag har inte erfarenheter av andra sågar (kanske lyckligt ovetande) så tycker jag att den funkar, . Lasern är fin när man ska kapa efter märkning. (en bekant sa det mesta hänger på klingan).Så jag har skaffat en fintandad klinga till listning. Och att man är noga att ställa sågen i vinkel med vinkelhake (0 an) innan man startar
 
Ok, känns den stadig och så?
 
Btw, jag kommer att kapa 145 mm råplan till fasad med denna såg...och en sågbredd på 305 (90 grader) borde la räcka. Fast Meec:en har ju en sågbredd på 310 mm...
 
Jag är inte så våldsam när jag kapar, så för mig så funkar det men far och känn och kläm om du kan, jag kunde inte motivera nån dyrare med min budget
 
Jula öppnar först i höst i min hemstad tyvärr :(
 
Kan bara hålla med om Metabo KGS216. Har en själv och är toknöjd (uppgraderade från kombo med Metabo KS210 och gul kinessåg med slide från Jula som var skit). Brukar kosta 1495:- på Bauhaus på kanpanj och då är den ju under budget ;).
 
Jag tycker man får mycket för 800 spänn, men det är klart om du får tag på en beg kvalité maskin för rätt kurs
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.