Jag har en Festool mfk700 och är mycket nöjd med den. Det sitter oftast en avrundningsfräs monterad i den och det är fort och enkelt att runda kanter. Skulle gärna kompletera med den lilla Bosch-fräsen för jobb där man behöver se det man gör som tex att fräsa ut för gångjärn men det får räcka med sex handöverfräsar så länge :)
/B
 
Jag har själv aldrig använt mfk700.Men har känt och klämt på den. Med tanke på att du kan vinkla bordet några grader så är det väl tvåhandsfattning som gäller på den. Stämmer det eller funkar det med enhandsfattning om man bara vill runda av med radie 1,6. Hur är dammupptagningsförmågan med ett sådant litet stål monterat
Och hur är dammupptagningsförmågan över huvud taget. En del frågor vart det.

Mvh Pär h
 
P
pär h skrev:
Skall rätta mig själv när jag skrev att festool är jord för två handsfattning då tänkte jag bara på 700
glömde bort att dom har en dedikerad avrundning/fasfräs nämligen 500.
700 går inte att jämföra med boschen
Däremot 500 och boschen är likvärdiga båda är jorda för en handsfattning. Har klämt på båda vid olika tillfällen och enligt mitt minne så tyckte jag att festoolen var klumpigare tyngd punkten var högre
framför allt så är det special fräsar till festool 500 som jag mistänker är väldigt dyra.
Och boschen har en vinklingsbar botten platta som verkar väldigt trevlig

Skilnaden mellan R2 och R3 tror jag har med radien på frässtålet att göra

Mvh Pär H
tack för svaren alla,,, ang R2 och R3 så har du rätt.. det följer med en 3mm round over/ogee fräs i R3 kitet , återstår och se nu vilken man köper :)
 
Efter att ha läst i denna tråd om GFK600 var jag bara tvungen att köpa en. Köpte från Axminster så jag behöver gå till C/O och köpa kontaktadapter innan jag kan prova den.

Den blir förhoppningsvis perfekt att göra avfasningar med. Jag har tidigare gjort det med stöthyvel och stämjärn. Men nu hoppas jag att det går som en dans.
 
P
tänkte ge Boschen en chans och beställa en sådan.. men är de någon som vet om den finns att köpa med L-Boxx?

enligt nyaste bosch katalog så finns den med vanlig väska och L-boxx och L-boxx versionen har art nr
0 615 990 BC9 MEN fick idag höra att det är ett gammalt art nummer och den inte finns i L-boxx?? så hur ligger det till? någon som vet?

England har inte L-boxx till denna och Tyskland kör systainers fortfarande enligt Bosch hemsida
 
Hej,

Om nu inte boxen är det avgörande bör du scanna av vilka som levererar med mest tillbehöver kontra pris.

Före jul hade Axminster GKF600 med en hel hög tillbehör för £119. Finns fortfarande såg jag men kostar lite mera nu:
http://www.axminster.co.uk/bosch-bosch-gkf-600-routing--package-deal-prod784588/

När jag köpte vet jag att fler hade liknande erbjudande så det kanske går att hitta lägre än vad Axminster tar nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.