En fundering så här på kvällen efter att par öl...:eek:


Älskar ljudet av maskinerna jag jobbar med i snickerboa! Behöver ingen annan musik än
ljudet från hyveln, bandsågen eller vad det nu är jag jobbar med. Ungefär som att spela
hög musik när man åker i en cruising i en -68 Mustang cab en solig sommardag.
Då behövs ingen annan musik än från 390 V8:an! :D Som sagt, älskar ljudet från alla
maskiner som jag jobbar med, naturligtvis med hörselskydd!!! Jag använder dessa byglar.
Funkar alldeles utmärkt och är lätta att ta av, hänger bara kring halsen när dom inte används.

Blå halsbygel med gula öronproppar för hörselskydd vid maskinarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
E
Svårt dock att koppla telefonen till dom där. Annars ett mycket prisvärt alternativ.

Hur är passformen på WS Alert xp kontra vanliga Alert? Jag har vanliga Alert (de röda) i jobbet och kan ha dem på hela dagarna utan problem. Sitter xp lika bra?

Någon nämnde tidigare i tråden ett par kåpor där det inte gick att koppla två telefoner till blåtanden. Ska jag ha kåpor med blåtand så är det nästan ett krav att kunna ha båda telefonerna kopplade smatidigt.
 
Har haft både dom röda och dom svarta Peltorlurarna. Har dom svarta nu med Samsung Xcover3. Funkar skitdåligt.
 
P
pär h skrev:
sena heter dom [länk]
Kommer att köpa Sena hörselskydden till våren då all snickeri drar igång på allvar, eller om det dyker upp nån kampanj på dem :) frågan är ju om Peltor kommer att kontra med något ännu trevligare
 
  • Gilla
SnickarMartin
  • Laddar…
Om man prioriterar bra radio och helt struntar i BT vilka kåpor ska jag ha? Har Peltors med analog radio idag men dom duger inte.
 
Stefan N skrev:
Om man prioriterar bra radio och helt struntar i BT vilka kåpor ska jag ha? Har Peltors med analog radio idag men dom duger inte.
Jag hade röda Peltor innan nuvarande XP och det är stor skillnad på radiomottagningen. Har även ett par gamla svarta med enbart radio och display som är sämre än XPn.

Magnus Larsson skrev:
Nån som vet om man kan bygga om peltor från hjälmfäste till bygel? Har ett par på jobbhjälmen som jag hellre skulle ha vid gräsklippning :p
Bygeln du fick tips om fungerar bra, jag slaktade mina oreparerbara röda peltor och snodde den bygeln till mina hjälmPeltorXPkåpor
 
Använder zekler 412rdb. Haft dom i runt två år och är klart nöjd. Eller ja, hade dom runt ett halvår sen började dom bråka med konstiga ljud och liknande, lämnade in dom vid inköpsställe och fick ett par nya utan knussel. Använder endast bt samt medhörning då jag aldrig lyssnar på musik när jag jobbar.
 
Trollskidan skrev:
[länk]
Just dom ja
 
Dom verkar ju bra med antenn inbyggd. Ska testa ett par.
 
Läste om Zekler och såg en skillnad mot XP. " Radion sänks men medhörningen fortsätter"
På XP stängs radion och medhörningen av.
 
S
Rikard Gjersvold skrev:
Läste om Zekler och såg en skillnad mot XP. " Radion sänks men medhörningen fortsätter"
På XP stängs radion och medhörningen av.
tycker det är högre komfort i peltor. angående zekler har bytt tre på grund av fel, när fjärde gick sönder. så byte jag till peltor
 
SBH skrev:
tycker det är högre komfort i peltor. angående zekler har bytt tre på grund av fel, när fjärde gick sönder. så byte jag till peltor
Och jag tycker zekler är bekvämare :) smaken är som den bekanta baken
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.