jan_af_lisoe skrev:
Vet inte om jag har förtått det rätt, men är inte "Beckers Elit Träfasadfärg matt" samma som "Alcro nya rödfärg special" ??

Alcro nya rödfärg special är en av de fyra färger som blev underkända i GP:s test enligt en länk i ett tidigare inlägg i denna tråd.
Ja det är likvärdiga produkter. Dom verkar lida av barnsjukdomar?... (Alcro hade en liknande produkt på marknaden för några år sen. Den floppa. Vet inte om det är gammalt lager dom gör sig av med nu.)

Jag skulle ta en matt Akrylat istället. Eller avvakta.(Klara huset det?)
 
Hej
Har ni sett de tester som Folksam gjort ?
Gå in på www.folksam.se
;)
 
common skrev:
Vi valde beckers enligt inrådan från min far som sålt färg hela sitt liv. Den har bara suttit på ett år så vi får vackert vänta och se om vi gjorde rätt... Jag litar dock på hans omdöme när det gäller färg.

Men som sagt, vi har inte sett det med egna ögon ännu. Fråga igen om ca 10 år.
Sitter färgen kvar?
 
frean98 skrev:
Sitter färgen kvar?
Du har bråttom. det har ju bara gått 8 år ännu :)
 
Sitter färgen kvar?
 
bonnier bonnier skrev:
Du har bråttom. det har ju bara gått 8 år ännu :)
Nu har det gått 9 år till. Har du några visdomar att dela med dig av?
 
C common skrev:
Vi valde beckers enligt inrådan från min far som sålt färg hela sitt liv. Den har bara suttit på ett år så vi får vackert vänta och se om vi gjorde rätt... Jag litar dock på hans omdöme när det gäller färg.

Men som sagt, vi har inte sett det med egna ögon ännu. Fråga igen om ca 10 år.
@common 20 år sedan ditt inlägg. Hur gick det med färgen? Tänkte själv måla med akrylatfärg och kör på ditt förslag om du varit nöjd.
 
S Sheppan skrev:
@common 20 år sedan ditt inlägg. Hur gick det med färgen? Tänkte själv måla med akrylatfärg och kör på ditt förslag om du varit nöjd.
Nu är det ca 5 år sedan vi målade om huset första gången så jag är nöjd!
 
C common skrev:
Nu är det ca 5 år sedan vi målade om huset första gången så jag är nöjd!
@common tack för svar. Körde du på Beckers akrylatfärg? Någon särskild sort? Ska måla vit träpanel.
 
S Sheppan skrev:
@common tack för svar. Körde du på Beckers akrylatfärg? Någon särskild sort? Ska måla vit träpanel.
Vill minnas att den hette Beckers perfekt. Men viktigt är nog att inte fuska med grundolja och grundfärg innan man målar med täckfärgen.
 
  • Gilla
Sheppan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.