Bara om något stort o vasst trillar ner i poolen... Typ en älg eller ett träd...
 
...och det ska vi försöka undvika :)

Träd är föga sannolikt då vi avverkat alla träd inom fallradie från poolen och huset iom poolbygget.
Älg finns det gott om i skogen, men som sagt, då ska de forcera 2 staket och inte bli skraja för hundarna (6 stycken)
 
En annan fråga, på tal om kloreringen.
Du verkar ju verkligen veta vad du snackar om så jag kastar frågan på dig och känner du att du inte vill svara eller orkar så är det helt ok.

En pool som har mina mått, hur mycket klor ska jag använda?
Har en saltklorinator som ska snurra nästa säsong när poolen är i drift.
 
Du följer bara anvisningarna på burken med chockklor. En vanlig chockning räcker då det i princip inte förbrukas mycket fritt klor under vintern då vattnet är kallt och ingen badar.
Däremot bör du börja mäta klor o ph när vattnet närmar sig 10gr till våren och när klorhalten börjar sjunka så är det dags att starta upp poolen igen. Om ph är ok vid vinterstängningen så är den i stort sätt ok vid uppstart förutsatt att du inte bor intill någon spyende industri. Ph o alkanitet mätningar kan vara lite vanskliga innan man startat upp poolen och temp o cirkulation har kommit igång.
När det gäller saltklorinatorn så skulle jag vänta med att kicka igång den tills du kanske uppnått 18-20 grader och om detta finns mycket skrivet på poolforum.

Annars när det gäller kemin... Undvik billiga stickor då dom är lite svåravlästa, själv har jag en aquachek som fungerar OK så länge inte vattnet är för kallt.
I övrigt så är folkpools kemikalkylator ett mycket bra hjälpmedel för att hålla kemin i balans.
 
Kom att tänka på att du nog ändå bör lägga på en press iaf fram tills isen lagt sig. Risken finns att du får en klorförbrukning pga solstrålarna. Den kan med fördel ligga mot vattenytan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.