Är det ok att bygga in vita avloppsrör (handfatsavlopp)?
 
  • Gilla
Tottomannen
  • Laddar…
Badrum och toalett klart förutom målning av salningar och foder:

IMG_20150713_181305.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



IMG_20150713_181233.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi passade även på att lägga ny matta i hall och kök, samt byta ytterdörr:


IMG_20150713_181342.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inväntar nu fakturan, uppdaterar med vad det slutligen landade på...
 
  • Gilla
p.lundgren och 2 till
  • Laddar…
Blev riktigt bra!! Våtrumsmatta/tapet är underskattat i dagens kakeltokiga samhälle :)

Du får gärna göra en lätt uppspecning av vad de olika momenten gick på, om du vil då förstås. Står nämligen inför ett liknande projekt snart och försöker budgetera för det :)

/ Jimmy
 
  • Gilla
saiter och 2 till
  • Laddar…
Tackar! Kul att höra att det inte bara är jag som vågar vägra kakel/klinker. ;)


Kommer en liten spec när fakturan dyker upp.
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Blev riktigt bra!
Står inför exakt samma renovering, dock är vårt lilla badrum bara 4m2. Fick pris på arbetet 40 k och då står jag för förarbetet och inköp av inredning.
Kul att se att det inte bara är vi som valt matta istället för kakel :) med tanke på ert resultat så blir vi nog riktigt nöjda!

Fråga, duschväggen från skånska. Vilken storlek är det ?


Tottomannen skrev:
Tackar! Kul att höra att det inte bara är jag som vågar vägra kakel/klinker. ;)


Kommer en liten spec när fakturan dyker upp.
 
Den största anledningen att vi valde matta var att denna kåk rör sig väldigt mycket med årstiderna, i princip vid varenda dörr så skrynkar sig/spricker tapeterna. Att då bygga ett badrum där man inte har koll alls på hur tätskiktet ser ut kändes inte så lockande.

Sedan spelar givetvis det ekonomiska in också, nu kunde vi göra i ordning gästtoaletten samt lägga nytt golv på ca 40m2 kök och hall också, för troligtvis ungefär samma summa som det blivit bara för att fixa badrummet med kakel och klinker.

Duschväggarna är 90*90, fungerar helt OK än så länge, men kändes väl kanske inte som toppkvalitet direkt, att de dessutom skulle ha över en månad på sig för att leverera drog ju inte direkt upp betyget. :(






Simonfransson skrev:
Blev riktigt bra!
Står inför exakt samma renovering, dock är vårt lilla badrum bara 4m2. Fick pris på arbetet 40 k och då står jag för förarbetet och inköp av inredning.
Kul att se att det inte bara är vi som valt matta istället för kakel :) med tanke på ert resultat så blir vi nog riktigt nöjda!

Fråga, duschväggen från skånska. Vilken storlek är det ?
 
Rör sig huset flera cm fram och tillbaka på ett år? De nya tätskikten och kakelfix är ju flexibelt och jag har aldrig hört talas om ett kaklat badrum som spricker med underlag av trä, någon annan som stött på det?
 
Ja nu har jag ju inte mätt exakt hur mycket, men att det rör sig en hel del råder det ingen tvekan om. Kan mycket väl vara så att dagens tätskikt och fix klarar av dessa rörelser, men vi tar det säkra före det osäkra. Med plastmattor så ser man direkt om man fått en skada av något slag, och man har inga fogar som möglar och liknande snusk att oroa sig för. :)



Jonatan79 skrev:
Rör sig huset flera cm fram och tillbaka på ett år? De nya tätskikten och kakelfix är ju flexibelt och jag har aldrig hört talas om ett kaklat badrum som spricker med underlag av trä, någon annan som stött på det?
 
Jonatan79 skrev:
De nya tätskikten och kakelfix är ju flexibelt och jag har aldrig hört talas om ett kaklat badrum som spricker med underlag av trä, någon annan som stött på det?
Vårat 70-talshus har innerväggar i spån som skrynklar tapeter. Badrummen har dock gipsväggar som vad vi kan se inte rör på sig tillräckligt för att spräcka kakelfogar.
 
Vi hade spån även i badrummet, men det är ett minne blott nu. :)
 
Så där, nu har fakturan betalats.

Totalt så landade allting på 83750:- efter Rot.

Före Rot så såg det ut så här, ex moms:
Arbete 49600
Material 34800
Servicebil 800

Tillägg våtrumsvägg badrum:
Arbete 5600
Material 2000

Fördelarskåp 1200
Material byte av ytterdörr 600

I dessa priser ingår alltså badrum, gästtoalett samt mattläggning av ca 40m2 kök och hall.

Vi har utöver detta köpt porslin mm för drygt 10000:-

Firman bjöd på arbetet för att byta ytterdörren p g a en liten skada som uppstått i golvmattan, efter att golvläggaren fixat den så är den i princip osynlig. Vi är nöjda med den kompensationen. Skadan berodde på att någon trampat på en liten rörstump som låg på golvet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.