Hej,

Är det någon som har erfarenhet av badrumsinredningen från swedmart?

www.swedmart.se

De verkar ha fina möbler till riktigt låga priser. Men som vanligt när något är onaturligt billigt så ringer det en liten varningsklocka.

Om någon har erfarenheter från detta företag så vore det kul med lite synpunkter.

mvh Christian
 
  • Gilla
9-5
  • Laddar…
Jag har tagit bort ett meddelande från en person med anknytning till firman.
 
  • Gilla
Disneygrisen
  • Laddar…
Verkar ju lite för billigt för att vara bra.
Men jag ska göra mitt bästa för att komma ihåg hemsidan tills jag ska beställa sånt.

Lite levtid på de flesta saker men ändå ser de fina ut. Man får väl hoppas att det inte är sådana rangliga jävla möbler man kan hitta billigt på vissa ställen.

Edit: Av döma på bilderna på deras hemsida så verkar det vara Sikai som tillverkar lådorna i möblerna.
http://en.sikaihardware.com/
Om det är bra eller dåligt vet jag dock inte.
 
Redigerat:
Köpte ni från swedmart? I så fall; är ni nöjda med grejerna?

Nån annan som har erfarenhet av deras produkter?

Tackar!
 
Någon som handlat där? Nöjd eller inte? Funderar oxå på att handla där!!!
 
Har köpt en välvd duschhörna i klarglas, Boden-80 tror jag den hette. Dock inte monterat den än men har packat upp den och känt & klämt på den.. Listerna kanske känns/ser lite billiga ut men annars verkar den helt ok. Skulle nog inte köpa hela badrumsinredningen därifrån men om man köper lite mer exklusiva prylar så kan man gått och väl blanda upp med lite billigt här och där. Sänker inte helhetsintrycket alltför mycket i min mening. Tror inte jag kommer bli missnöjd med duschhörnan men jag kan försöka återkoppla om några veckor när den är monterad.
 
Jag köpte en mindre kommod och spegel samt blandare till vårt gäst-wc för några veckor sedan. Jag blev positivt överraskad av finish och kvalitetskänsla. Klart prisvärt.
 
Låter ju riktigt trevligt :) Kanske man ska våga sig på en handling. De hade "dubbelhandfat o kommoder i 150cm bredd.. precis vad jag ville ha :)
 
Tjo!


Är i farten och ska beställa sånthär inom kort tänkte jag.
Hur är det, har någon beställt ännu och vet hur det är med kvaliteten?
 
Börjar ledsna på att badrumsskåpet jag vill ha ALDRIG kommer in i lager, har haft span på det sen i februari eller så.
Likaså badkaret jag bestämt mig för, var på gång in i lager, sen vips försvann det från butiken och har inte kommit tillbaka i sortimentet.
Börjar undra hur de kan ha fått så bra omdömen.
 
Massa omdömen på rejta (där det inte brukar finnas många), alla de som hade profiler och lämnat omdömen hade bara lämnat på swedmart...
Inte ett enda på prisjakt, låter lite för bra för att vara sant.
 
  • Gilla
JohannesO
  • Laddar…
Helt klart, låter riggat. De flesta som ens bemödar sig med att lämna omdömen på rejta, brukar göra det för att klaga, inte för att hylla någon butik.
 
Redigerat:
Kollar också på badrumsmöbler.. har en total idétorka vad gäller möblerna i badrummet när golv och väggar görs om nu nån gång under hösten.. Verkar lite mysko det där swedmart-stället.. Som andra nämner, inga omdömen annanstans än på rejta, och där är det väl bara företagen själv som skapar fuskprofiler och skriver bra saker om sig själva (och kanske nån mindre bra för att öka trovärdigheten)..

Det lutar lite åt Hafa möbler till mitt badrum.. Gillar stilen på Hafa Next Vision Structure (1200).. har läst lite mindre bra saker om Hafa både här och där, men det dåliga har ju mest rört deras blandare och andra vvs-prylar, inte själva möblerna, och tvärtom så har det överraskande bra rört möblerna och garanti/kundservice..
 
Hej!
Anledningen till alla positiva kommentarer på Rejta är att man vid köp av ex. ett badkar får ett "erbjudande" tillsammans med orderbekräftelsen. Där erbjöds iaf jag ett gratis "valfritt tillbehör" (värde max200kr) som motprestation om jag skrev ett positivt omdöme om dem på Rejta.

Man får även billigare frakt om man gillar dem på Facebook...
(...eller kanske egentligen dyrare frakt om man INTE gillar deras Facebooksida)

Seriöst eller ej...

Jag köpte ett badkar. Hittills känns det mycket prisvärt även om avloppsrör och -kopplingar känns lite väl "billiga". Men jag har inte installerat det ännu så jag vågar inte avge slutomdöme.
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
Så är det, märkte det först efter mitt köp, men nåja jag fick ju en toalettpappershållare, haha.
Beställde spegelskåp, badkarsvägg och handdukstork och har hunnit montera spegelskåpet so far. Prylarna känns ganska gedigna ändå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.