D Daniel 109 skrev:
Det är inget ovanligt att man inte följer nya standarder fullt ut vid renoveringar. Det är helt enkelt inte motiverat att göra om så pass mycket för en liten förbättring. Vilka överväganden man gjort i det här fallet vet jag inte. Avstegen bör definitivt vara överenskomna med kunden.
Helt korrekt... man måste ju låta kunden få ta beslutet.
 
A
Du måste också kunna öppna och rengöra golvbrunnen. Går det nu?
Och hur är det med eluttaget under handfatet, får man ha det så nära duschvägg, ska det vara 1 meter ut för att vara utanför våtzon 1?
 
Redigerat:
Är det så att ni har en varmvattenberedare i badrummet (eller i närheten) som sedan matar andra uttagsposter? Tänker på den övre bilden och förgreningen som går ner i golvet..
Är väl också det kopparröret, som sedan ser ut att "komma upp ur golvbrunnen", som är avrinningen till denna?

Jag tror att det är mycket därför "det ser ut som det gör"...
 
Stämmer att det finns VVB men borde man inte kunnat lösa det bättre/snyggare?
 
M Maxxi skrev:
Stämmer att det finns VVB men borde man inte kunnat lösa det bättre/snyggare?
Inte mycket snyggare tror jag tyvärr inte.. "felet" är ju alla rören som går ner i golvet.. man hade troligen behövt dra om dem (kanske tom helt och hållet) frågan är om du skulle vilja ta den kostnaden?

Angående garantin på badrummet i sig så tror jag den gäller ändå och ditt försäkringsbolag tar eventuella skador OM rören som går ner i golvet var godkänt (enligt då gällande standard) då de drogs första gången..

Som bedtällare av ny renovering måste man inte göra om alla gamla rör (ex upp genom golvet) om kostnaden för detta kan ses oskälig..

Var iaf så jag fick förklarat för mig angående min badrumsrenovering (ang. vattenrör som inte kommer ut i rät vinkel ur vägg och gamla elementrör som kommer upp genom golvet)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.