Åh, då vet jag. Tack för svar.
Du vet när man är uppe i något, alla tankar och frågor snurrar runt. Sista frågan; hur gjorde du med bänkskivan ovanför tvätt/tork? Fäste i vägg, på ben?
 
Grattis till ett jättebra resultat! Ska också jobba fram en tvättstuga och ett badrum i källaren dock i två separata rum.
En fråga då, hur har du gjort med tätskikt? Inget tätskit ut mot yttervägg med platonmatta?
 
Krilleman
corre skrev:
Är det dubbla takduschar också?
Självklart! Omkastaren (egentligen badkarsomkastare) under blandarna reglerar duschhandtag eller takdusch. Slangen till tallriken är infräst i väggen och KV/VV kommer ner med krom och på dessa sitter Arrow:s duschstång "vaska". Jag hade tanken på att fälla in allt i väggen. Men då måste jag ju i alla fall ha en duschstång.

Just nu sitter det stora fyrkantiga 49,90:- duschhuvuden i taket (från biltema), som varit omtalade förut. Jag kände inte för att spendera massor med pengar på designade tallrikar. ££££$$$$$= Dyrt!

Och alla som kommer in och kikar tror inte att dessa kostade 49,90:- i rea-hörnan på Biltema.

Dom fungerar alldeles underbart för att ha kostat mig hundringen!
 
Krilleman
Krilleman
calle.th skrev:
Grattis till ett jättebra resultat! Ska också jobba fram en tvättstuga och ett badrum i källaren dock i två separata rum.
En fråga då, hur har du gjort med tätskikt? Inget tätskit ut mot yttervägg med platonmatta?
Jodå, tätskikt har jag i hela duschhörnan. Den blivande dräneringen (om ett eller två år) kommer bli någon typ av "opdridrain-typ" som andas så man inte stänger in ev fukt mellan platon/fuktspärr.

Dräneringen är i skrivande stund obefintligt, kallasfalt direkt på betongen sen -71. Dock är huset snustorrt, (står på sandås) alltså naturens egen dränering. Jag har haft två besiktningsmän ute (en vid husköp och en vid försäkringsbolags-byte) Inga anmärkningar på någon besiktning.
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.