har en fundering till.....

Helst av allt skulle jag vilja ha "träspeglarna" gå ända in i dushen samt tapeterna ovamför bröstlisten med i duschen.. är detta möjligt? Kaklar ju golvet som vanligt men tänkte om man lackade träspeglarna flera flera ggr med båtlack och ser till att dra silicon i bötten... längs med kaklet, sen uppe vid tapeterna så sätter man tunt glas som man skruvar fast och siliconar i skarvarna, dvs hörnen... det måste väl gå?
 
  • julgranen2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi håller också på med badrum i gammal stil. Vi var och tittade på utställningen på Gysinge byggnadsvård i somras och föll pladask för deras badrum. Det är enkelt - men snyggt och klassiskt. Vitt kakel på väggarna och golvtegel i ljusröd terracotta. Till det så klart klassisk badrumsinredning. Golvteglet kan du titta på här: http://www.gysinge.nu/frames.aspx?sectionId=847

Vi håller på att leta efter badkar men har lite svårt att bestämma oss. Vi har bara plats för ett 160 cm långt så det blir inget jättebad. Är lite inne på ett sittbadkar, men gillar inte lejontassar och nytillverkade badkar. Ska försöka hitta ett gammalt och ev emaljera om - nån som har nåt tips?
 
C
Det här med gammal stil och badrum är ju inte så lätt då badrum är en modern företeelse i vår del av världen. Mycket av det som finns i "gammal" stil är ju därför engelskt (=viktorianskt) vilket oftast känns för pråligt.

Apropå toalett med tank på väggen ovanför huvudet så drar jag mig till minnes en rolig grej som hände en gammal arbetskamrat som bodde i lägenhet. Han renoverade och skulle riva ut den gamla toaletten för att sätta in en modern sak. När han skruvade bort tanken från väggen så hördes ett fruktansvärt brak från andra sidan väggen. Det visade sig att skruvarna var genomgående och även höll upp grannens vattentank!
 
;D

Hihi - rätt kul - förutom för den drabbade...
 
N
Hej!
Vet någon var man kan köpa gamla toalettstolar från 20-30-talet? Har köpt en 20-talsvilla som är i behov av "nya" stolar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.