Isarheml Isarheml skrev:
Bara beställa på nätet så får du hemleverans

jag funderar på det, tack för tipset!
 
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Låter iofs rätt dyrt, men inte ovanligt dyrt.
Badrum, som inte är av större storlek (säg under <10 kvm) brukar väl kosta iaf 150-300 k beroende på val av kakel/matta, porslin, inredning osv osv

Det är dock en högst ovetenskaplig observation baserat på alla de inlägg osm man läst och skummat under 10+ år från olika personer.

Det enda riktiga är väl att ta in fler offerter och jämföra ?

hej, och tack för svar/input. Det känns rätt dyrt, även om de har en del jobb med att dra om vatten etc. Bekymret med fler offerter är att det inte finns så många leverantörer att välja emellan. Kontaktade tre st, och denna är den enda som hörde av sig..
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
DPP DPP skrev:
247.500 kr.

Badrum 6 kvm.
Rivning till trossbotten. Jobbet gäller en sörmländsk sommarstuga där vatten ska omdras från nuvarande position till annan plats i badrummet. Avloppinsug dras om på vind.
Inredning ingår. (Toa/handfat/kommod, städskåp, tvättbänk etc)
Ej golvvärme el. sänkt tak/spottar.
Ej kakel /klinker, utan golvmatta /våtvägg.
All inredning ingår inkl målning.

Är priset rimligt. Arbetskostnad verkar ok 111.000 inkl moms men över 100.000 för resten??????

Mvh Daniel
Vårt badrum (radhus om det gör någon skillnad) låg på cirka 6kvm och byggdes ut för att kunna rymma tvättmaskin/torktumlare lite snyggt. Golvbrunnen flyttades, stammarna byttes etc. 220k gav vi och det var inklusive kakel/klinkers, möbler/inredning/dusch, golvvärme.

247k utan kakel, golvvärme och sänkt tak/spottar låter inte särskilt sexigt.
 
  • Gilla
H_kan@88 och 2 till
  • Laddar…
I Ingvar 58 skrev:
Vad brukar golvläggare ta för att lägga våtrumsmatta på golv och vägg ?

Jag sitter just och räknar på en offert till kund, badrum ca 9 m2. Men det är stört omöjligt att få nån golvläggare som svarar på vad dom vill ha.
Mitt nya badrum 31000 efter rot. 17 tim* 495 Kr sen tog han 495Kr per M3 för monteringen. Flytspacklingen var lite besvärlig vid brunnar. Han var erfaren yrkesman, men det kunde gått lite snabbare, tycker jag som snål kund.
 
B Bygga hus 1947 skrev:
Mitt nya badrum 31000 efter rot. 17 tim* 495 Kr sen tog han 495Kr per M3 för monteringen. Flytspacklingen var lite besvärlig vid brunnar. Han var erfaren yrkesman, men det kunde gått lite snabbare, tycker jag som snål kund.
Hur många kvadrat var det? Matta på golv och vägg ?
 
I Ingvar 58 skrev:
Hur många kvadrat var det? Matta på golv och vägg ?
6 kvadratmeter, ja matta på golv och vägg.
 
  • Gilla
Ingvar 58
  • Laddar…
I Ingvar 58 skrev:
Hur många kvadrat var det? Matta på golv och vägg ?
10M3 matta på golv och vägg.
 
J JT8 skrev:
Be om en specad offert bara så har du svart på vitt.
Företaget vill inte ge mig en specad offert. När jag bett om det säger man att man inte ger det samt att om jag ska köpa inredningen själv tar de ett högre timpris på arbetet och ger ingen garanti på monteringen..

:(
 
H
DPP DPP skrev:
Jag funderar på det. Känns som att de tar ut en del marginaler På materialet. Om jag räknar på kostnad för inredning (möbler) går den på drygt 30 tusen.
Köp materialet själv med kolla med hantverkarna vilka material och vilka märken på kranarna de godkänner. De kända kvalitetsmärkena är ju inga problem för att de skall kunna oförändrad garanti.
 
DPP DPP skrev:
Företaget vill inte ge mig en specad offert. När jag bett om det säger man att man inte ger det samt att om jag ska köpa inredningen själv tar de ett högre timpris på arbetet och ger ingen garanti på monteringen..

:(
Ta in andra offerter? Dem är dyra det är väl det tråden har kommit fram till.
 
Isarheml Isarheml skrev:
Ta in andra offerter? Dem är dyra det är väl det tråden har kommit fram till.
Japp. Har fått en ny offert nu på 190' efter Rot = 25000 billigare
 
  • Gilla
VLJ
  • Laddar…
B Bygga hus 1947 skrev:
Mitt nya badrum 31000 efter rot. 17 tim* 495 Kr sen tog han 495Kr per M3 för monteringen. Flytspacklingen var lite besvärlig vid brunnar. Han var erfaren yrkesman, men det kunde gått lite snabbare, tycker jag som snål kund.
Ja du var inte bara snål utan dryg som tycker att han var långsam.
 
DPP DPP skrev:
Japp. Har fått en ny offert nu på 190' efter Rot = 25000 billigare
Bra, undvik de som inte vill lämna specad offert. Sannolikt har de väl inte gjort en för sig själva ens utan bara dragit till med en siffra. Men det blir ju omöjligt att säga om det är rimliga påslag eller ej.
Och jag köper att man gör påslag men när de säger att de annars tar ett högre timpris så blir det ju så himla uppenbart att det bara handlar om att tjäna mer pengar.
 
  • Gilla
Isarheml och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.