Den där eldosan på sista bilden. Hur sitter den i förhållande till duschen? Och vad skall den vara till?

Slangen som kommer in har en alltför skarp krök. Kan bli svårt att få i trådar, framförallt om där är någon mer lika tvär krök. Knappast en elektriker som gjort det där.
 
Redigerat:
M
Den ser ut att sitta ovanför handfatet om man kollar näst sista bilden.
 
Sedan borde avloppet för handfat inte komma upp ur golv, men jag mins inte om det är ett krav eller om det är en rekommendation . Men så länge det tätskiktsas bra med en manschett så tror jag inte att det spelar någon roll. Dock kommer ju röret vara i vägen när man städar under kommod etc
 
Det är tillåtet.
Det ska dock vara "fixerat" i golvet före tätskiktet läggs, eller med en håltagningsdimension max 2mm större än röret radiellt, och vara placerat minst 60mm från vägg. Svårt att se på bilderna, tycker wc-avloppet ser ut att vara lite väl nära väggen.

Är golvnivån vid tröskeln verkligen 20mm högre än brunnen?

Liten radie på flexslang till apparatdosan. En elektriker hade nog förlagt ledningen vertikalt istället.

Spekulerar i att det är träbjälklag. Antar att du känner till riskerna med kakel/klinkers och att typ av tätskikt valts därefter.
 
Jag fick hit byggledaren och han höll med om att inget av det "byggarna" hade utfört var rätt så de har nu tagit sina verktyg och åkt. Avslutar med en bild av gipsskivan som skulle sitta över dosorna för strömbrytare.

bild (4).jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
zxr2k skrev:
Jag fick hit byggledaren och han höll med om att inget av det "byggarna" hade utfört var rätt så de har nu tagit sina verktyg och åkt. Avslutar med en bild av gipsskivan som skulle sitta över dosorna för strömbrytare.

[bild]
Vem ska betala för rivning då?
 
Har man inte ens en hålsåg är man fan ingen byggare.
 
  • Gilla
Swappe och 1 till
  • Laddar…
Konstigt att det kan bli så här, när den allmänna uppfattningen här på BH verkar vara att det är enkelt att renovera/bygga...
 
Vad är läget då? Skall han skicka dit ett annat gäng, eller har ni avslutat era kontakter?
 
M
Kanske ska dela med dig om företagets namn så andra kan undvika att anlita dem...?
 
blackadder skrev:
Konstigt att det kan bli så här, när den allmänna uppfattningen här på BH verkar vara att det är enkelt att renovera/bygga...
Om man gör det själv, ja.
Och den allmänna uppfattningen här är väl också att det är oerhört svårt att hitta kompetenta hantverkare. De få som finns verkar vara uppbokade i månader och tar inga nya jobb.
 
  • Gilla
Kakelfog
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.