Hej.

Vi ska köpa badkar och undrar om någon har åsikter om fabrikaten vi väljer mellan, Neptun och Westerbergs? Vi ska inte ha något bubbelkar utan bara ett vanligt kar.
Kvalité, prisvärdhet, mm. Alla åsikter mottages.

Tack, Hans.
 
Jag har fastnat för Westerbergs. Det sägs att dom tillverkas i kina,men det gör väl å andra sidan det mesta nuförtiden. Däremot är jag tveksam till om deras kar är särskilt prisvärda.
 
När det gäller badkar tycker jag att den stora skillnaden är om badkaret är i nån hårdplastvariant eller om det är emaljerat. I min värld finns inte plastvarianten men smaken är ju som baken.
 
synpunkter skrev:
När det gäller badkar tycker jag att den stora skillnaden är om badkaret är i nån hårdplastvariant eller om det är emaljerat. I min värld finns inte plastvarianten men smaken är ju som baken.
Ja, emalj är klart finare, men blir mer och mer sällsynt bland moderna kar, och ingen av de två nämnda har några emaljkar vad jag vet!?
 
Nej, dom alterantiv som nämndes är nog i plast. Mitt inlägg var nog menar som att på ett försynt sätt säga att ingen av dessa skall väljas... Men som bekant är smaken som baken och man får ha respekt för vad andra gillar och vad man själv gillar.
 
Nu är detta inte nått svar på frågan.

Har nyligen varit utför att välja nytt badkar. Det blev ett Ifö Caribia i vit emalj. Riktigt fint. Hade förvisso ett likadant tidigare fast 35år gammalt & mer färgglatt :) . Nu var inte plastvarianter aktuellt i vårt fall, men vi blev ändå avrådda. För de i plast blir tydligen repiga snabbt & kan även gulna. Värt att tänka på.
 
Vi har bekanta som har ett neptun bubbelbadkar. De har små barn som badar i karet och även barn på besök badar där, sådant kan ju slita ganska hårt med leksaker och annat i karet. Men det ser fint ut och jag har inte noterat några repor.
 
Westerbergs bubbel med värme,använt i 4 år

Gulnar ? Nej
Repor ? Nej
Funktionsproblem ? Nej
Prisvärt ? (Kolla runt på nätet, ofta stora rabatter.) Ja
 
Det låter ju bra. Ville bara framföra vad jag fått för info. Men den verkar således inte vara helt rättvisande. Själv har jag ingen erfarenhet av plastkaren. Hur som så hade det inte förändrat mitt inköp.
 
Tack för era tankar.
Valet mellan dessa beror i huvudsak på att vi vill ha ett hörnbadkar med plats för två sittande sida vid sida. Hade det funnits ett sådant kar i emalj så skulle valet varit enkelt då man är uppvuxen med ett sådant i standardform.

/Hans.
 
Ett dubbelbadkar i emalj skulle nog kräva förstärkning av bjälklaget om man överhuvudtaget skulle lyckas baxa in karet i badrummet.
 
Hans H skrev:
Tack för era tankar.
Valet mellan dessa beror i huvudsak på att vi vill ha ett hörnbadkar med plats för två sittande sida vid sida. Hade det funnits ett sådant kar i emalj så skulle valet varit enkelt då man är uppvuxen med ett sådant i standardform.

/Hans.
http://www.badshop.se/kaldewei-plaza-duo-1800x1200-800x430/18434-0
 
Jag säger bara www.recor.pt

Emaljerat gjutjärn. Dyyra men gudomliga.

Distributör i Sverige DuoBad
 
Valet mellan dessa beror i huvudsak på att vi vill ha ett hörnbadkar med plats för två sittande sida vid sida.
Vi valde ett Westerberg East 140, med komfortpaket (extra munstycken, ingen värmare) av samma anledning. Fanns många hörnbadkar men inte många där man kunde sitta 2 i bredd.

Vi köpte det för 3 år sedan när Westerberg hade fabriksförsäljning av kar med skönhetsfel, vilket de iaf då hade ett par gånger om året i Skene. Skönhetsfelet syns inte nör det är monterat och vi gav 9500:-

Vi hade emaljerat kar innan och mig spelar det ingen roll om det är plast eller emaljerad plåt. Kanske saknar det lite glansighet som emaljen har...

Iaf, vi använder det kanske 1 gång/månad och våra barn är halvstora, dvs inga leksaker och hittills har det fungerat som det ska. Inte gulnat eller repats vad jag kan se. Gulnar det funkar säkert citroner eller oxalsyra, det funkar ju på plastbåtar iaf.

För 9500:- tycker jag det är mycket prisvärt men jag ser att det säljs för över 20000:- på vissa siter och det vete sjutton om jag hade gett. Så håll koll på kampanjer.

Men jag skulle kanske valt värmare om jag skaffat ett nu. Eller större beredare så man kan fylla upp med nytt hett vatten ibland för det kallnar efter en stund.
 
Hej på er!

Vi funderar på ett westerbergs badkar norden 170 o. Vet inte ännu om vi ska ha massagesystem eller inte.
På bilderna ser detta karet mycket snyggt ut. Det finns inga återförsäljare i närheten av där vi bor så vi kan inte se det in real.

Är westerbergs badkar sköna att sitta i? Är det bra kvalité? Har hört både det ena och andra...
Låter massagen mycket? Är ni nöjda med massagefunktionen och i så fall; vilken av dem har ni?
Det finns ju tyvärr inga tester på nätet man kan läsa om.

Mycket tacksam för svar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.