Som End skriver. En knapp för att välja mätning fram, bak eller med utvikt extrableck.

Krysslasern är min första så jag har inget att jämföra med, men den lyser nästa 180 grader framåt och starkt utav bara h...vete. Smidigt kombinationsfäste + kulled. Jag har ett gammalt kamerastativ till den också.
 
Tänk bara på hur ni hanterar era avståndsmätare, jag tappade den jag hade på jobbet, och så hade den lämnat in... :-/
 
Jag köpte en Leica Disto D3A för någon vecka sedan och den verkar mycket trevlig att jobba med. Än så länge har jag bara hunnit leka lite men den verkar lovande. Priserna varierar ganska mycket, jag tog min från Toolstop i England.
http://www.toolstop.co.uk/leica-dis...re-indoor-and-outdoor-laser-rangefinder-p4452
Priset landade på 3 189 SEK med frakt. Det går kanske att hitta den ännu billigare men det var ändå en 1000-lapp billigare än vad min lokala handlare skulle ha och en dryg 500-ring billigare än proffsmagasinet.

Enda nackdelen som jag har hittat hittills ligger i den riktning som CCPusher pekat i. Jag är rädd att tappa den. Det känns på något sätt mindre nervöst att slänga runt med tumstocken ;)
 
jac skrev:
Jag köpte en Leica Disto D3A för någon vecka sedan och den verkar mycket trevlig att jobba med. Än så länge har jag bara hunnit leka lite men den verkar lovande. Priserna varierar ganska mycket, jag tog min från Toolstop i England.
[länk]
Priset landade på 3 189 SEK med frakt. Det går kanske att hitta den ännu billigare men det var ändå en 1000-lapp billigare än vad min lokala handlare skulle ha och en dryg 500-ring billigare än proffsmagasinet.

Enda nackdelen som jag har hittat hittills ligger i den riktning som CCPusher pekat i. Jag är rädd att tappa den. Det känns på något sätt mindre nervöst att slänga runt med tumstocken ;)
Finns det inte någon typ av skyddsfodra till den då?
I förpackningen till min billiga från CO så följde det med ett siliconhölje som man kan ha på om man vill vilket dämpar stötar och annat.
 
Min D3 har fått en spricka i glaset pga att den kommit i kläm när den legat i fickan. Lärdom... var försiktig, något tunnt plastfodral räcker inte riktigt här.
 
Nä inte då men om man tappar den som tidigare nämndes så borde det ju skydda lite i allafall....
 
siloconkondomer skyddar mot repor o inget annat
 
Det är väl rimligtvis helt avhängt på fordralets tjocklek!
 
Har en blå Bosch DLE50 som jag är jättenöjd med. Köpte den på utförsäljning på K-rauta för 995kr = billigare än Bosch gröna.
Enda bristen skulle väl vara belyst display. Men jag jobbar inte så ofta i mörkret ;)
3mm fel på 50m är väl inte så dumt d^_^b
Jag tror DLE50 ersattes av DLE30 (30m) resp. DLE70 (70m).

/L-O
 
finns de någon som har provat dewalts avståndsmätare? och vad tycker ni om den?
 
Jag kör med Leica D5. Helt underbar med kamera med förstoring så man kan se pricken på långa avstånd, vinkelmätare m,m.
 
Det var föresten en Leica D1 (tror jag) som jag tappade, den funkar iofs fortfarande att mäta med men man kan inte läsa något på displayen...q(;^;)p
 
Fick min Leica Disto Lite 5 idag med posten. Köpt begagnad på Tradera för 613 kronor, funkar utmärkt till att mäta med. Tradera är kanske lite chansartat med jag har goda erfarenheter och man kan köpa en begagnad kvalitetsprodukt för att spara pengar. Kanske är dumt i det långa loppet men vi får väl se.

/Anders
 
Matti_75 skrev:
Jag kör med Leica D5. Helt underbar med kamera med förstoring så man kan se pricken på långa avstånd, vinkelmätare m,m.
Jo denna brukar jag rekommendera till folk som vill ha en riktigt bra avståndsmätare. Bara skärmen som möjliggör mätningar utomhus under dagsljus är värd pengarna, lägg därtill lutningssensoren och annat skoj som gör denna till en oumbärlig manick. Har använt den i snart 1 år och är riktigt riktigt nöjd. Men det är ändå prismässigt i överkant för TS. Jag tror som de andra att D2:an är vad TS är ute efter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.