26 378 läst · 71 svar
26k läst
71 svar
Avslutad: Visa bästa köksdetaljen och vinn en lyxig elvisp!
Renoverare
· Stockholm
· 18 402 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 605 inlägg
Är inte vanligt spackel utan elastisk akrylatfog, dessutom var jag extra noga med att skruva ihop stommarna med varandra ordentligt. Hittills inte tillstymmelse till spricka iaf (ta i trä).AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 402 inlägg
Jo förvisso, men känns ändå som det blir lite rörelse i just skåpsstommar, men kanske är så lite att fogen kan ta upp det. Men plastfärg är ju inte heller hur elastisk som helst. Men kul att höra att det håller, jag funderade ett tag på att måla mina stommar med. Men man måste lysa med ficklampa mellan luckorna för att se att det vita inte matchar med luckfronten.
Medlem
· Stockholm
· 605 inlägg
Ja det var ett jävla jobb att måla stommarna så jag skulle aldrig rekommendera någon att göra det i onödan. men i mitt kök hade jag flera öppna gavlar samtidigt som täckskivor sabbar funkiskänslan. Då var jag tvungen att handmåla för att det skulle se bra ut.
Renoverare
· Stockholm
· 18 402 inlägg
Jag har funderat på det där, IKEA har ju vissa luckor med mörka färger, kan ju inte se bra ut
Om jag hade plats för det skulle jag inte tveka en sekund. Har haft det tidigare och det slår den annars så vanliga upphöjda ugnen med hästlängder!Anj skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 402 inlägg
Administrator
· Skåne
· 7 874 inlägg
Jag ska säga att det är ett ganska traumatiskt uppdrag att välja ut tre bland alla de här bidragen, som alla är bra på sitt sätt, och ingen i juryn är sugen på att visa sitt val publikt.thomasx skrev:
Liknande trådar
-
Avslutad: Pepparkakshus 2021 - visa ditt pepparkakshus och tävla om en ljusstake luciatåg
Tävling -
Visa upp dina bästa applikationer och användningsområden
3D-skrivare -
Avslutad: Pepparkakshus 2019 - visa ditt pepparkakshus och få chansen att vinna ljusstaken Luciatåg
Tävling -
Avslutad: Vinn bästa kameran med superzoom
Tävling -
Avslutad: Visa bästa detaljen i huset och vinn en ångtvätt!
Tävling