Max 90% av kapaciteten

Har nyss köpt ett hus ute i skogen så hade varit underbart att sätta ut lite fin belysning då den som finns är bristfällig, har kört över såna där billiga solcellslampor som knappt lyser ett antal gånger och hade varit fint med riktig belysning!
 
90%

Efter att vi tagit ner den döda, extremt fula, gamla häcken runt vårt hus är vi numera stolta ägare till villakvarterets fulaste tomt, till och med fulare än med en död häck. Lite lampor kanske lockar ögat att se det lilla fina som finns istället för att se resten av eländet!
 
Svar 3 . 90%

belysning i trädgården runt altanen skulle göra underverk för myskänslan
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn utebelysning till ett värde av 5000 kronor
[bild]


Tänk att kunna belysa de vackra delarna av din trädgård, till glädje året om. Nu har du chans att vinna utebelysning till din trädgård, och du bestämmer själv hur den ska se ut! Vinnaren den här veckan får hos Bygghemma.se fritt välja produkter ur Markslöjds uteserie Garden24 till ett värde av 5 000 kronor. Vill du ha spotlights, pollare eller inbyggd belysning i trädäcket? Du väljer det du helst vill ha, och kompletterar med transformator, dimmer, timer, förlängningskabel m.m.

Totalt värde: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur mycket av transformatorns effekt rekommenderar man att du som mest belastar den med?

  1. 70%
  2. 80%
  3. 90%
    Svaret hittar du här: www.bygghemma.se
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 15 november.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten beställs direkt från Bygghemma.se. Vi tackar Bygghemma.se och Markslöjd för att de sponsrar den här tävlingen.
-90 % ska belastas av trasformatorn.

Jag blir jätte glad om vi vinner till vårat hus.
Behöver lysa upp utanför vårat hus så man kan se om det går några skumma personer utanför. Idag ser man inte alls om det är någon utanför.:geek:
Hälsningar Andreas
 
3. 90%

Skulle behöva belysning då jag har förberett allt för 3 år sedan men har behövt prioritera annat då vi fick en liten på vägen :)
 
90%

Vi bor i ett härligt sommarstugeområde där fler och fler blir permanent boende så även vi.
Det finns tyvärr ingen gatubelysning så denna årstid är mycket mörk.
Vi skulle vilja vinna för att köpa trivsam entrébelysning som är påslagen och välkomnar en hem i mörkret.
Tack!
 
Svar 3.

Detta är precis vad jag behöver för mitt stora altanprojekt som jag kör igång med till våren.
 
Svar: 3, 90%

Motivering: Jag och min sambo har precis köpt vårt första hus. Vi älskar vår planlösning och det är i princip det enda vi faktiskt älskar med vårt nya hem. Huset är ett brunt tegelhus byggt 1977 utan några kompletterande uppdateringar på fasad och trädgårdsfronten. Det sticker ut som det fulaste huset på gatan och vi är lite oense hur vi ska lösa detta. Från att ogilla tegel tycker jag nu det är ett fantastiskt fint material på fasad som jag gärna vill framhäva. Min sambo? Not so much. För att han ska lämna min fasad ifred samt se hur fint det faktiskt kan bli behöver jag lite hjälp på traven med den rätta fasad- och trädgårdsbelysningen.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn utebelysning till ett värde av 5000 kronor
[bild]


Tänk att kunna belysa de vackra delarna av din trädgård, till glädje året om. Nu har du chans att vinna utebelysning till din trädgård, och du bestämmer själv hur den ska se ut! Vinnaren den här veckan får hos Bygghemma.se fritt välja produkter ur Markslöjds uteserie Garden24 till ett värde av 5 000 kronor. Vill du ha spotlights, pollare eller inbyggd belysning i trädäcket? Du väljer det du helst vill ha, och kompletterar med transformator, dimmer, timer, förlängningskabel m.m.

Totalt värde: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur mycket av transformatorns effekt rekommenderar man att du som mest belastar den med?

  1. 70%
  2. 80%
  3. 90%
    Svaret hittar du här: www.bygghemma.se
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 15 november.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten beställs direkt från Bygghemma.se. Vi tackar Bygghemma.se och Markslöjd för att de sponsrar den här tävlingen.
Rätt svar är 90%.

motivering: Familjen har precis flyttat ut på landet, utan gatubelysning och grannar, därför hade en vinst varit perfekt nu när solen inte så länge uppe stannar. Håller tummarna för att vinsten blir vår, så att trädgården mer ljus får!
 
P
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn utebelysning till ett värde av 5000 kronor
[bild]


Tänk att kunna belysa de vackra delarna av din trädgård, till glädje året om. Nu har du chans att vinna utebelysning till din trädgård, och du bestämmer själv hur den ska se ut! Vinnaren den här veckan får hos Bygghemma.se fritt välja produkter ur Markslöjds uteserie Garden24 till ett värde av 5 000 kronor. Vill du ha spotlights, pollare eller inbyggd belysning i trädäcket? Du väljer det du helst vill ha, och kompletterar med transformator, dimmer, timer, förlängningskabel m.m.

Totalt värde: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur mycket av transformatorns effekt rekommenderar man att du som mest belastar den med?

  1. 70%
  2. 80%
  3. 90%
    Svaret hittar du här: www.bygghemma.se
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 15 november.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten beställs direkt från Bygghemma.se. Vi tackar Bygghemma.se och Markslöjd för att de sponsrar den här tävlingen.
90 % av transformatorns effekt.
En Markslöjdslykta är en perfekt julklapp till min syster så hon inte trampar fel i mörkret nu när hon blivit pensionär.
 
Svar: 90%

har en nybyggd gång till entrén som nu i höstmörkret är riktigt trist. Nya pollare vore toppen att få placera på muren och lysa upp vid vårt hus.

Nybyggd gångväg i betong längs med en mur av stenblock vid ett hus, passande för belysningspollare.

Med vänlig hälsning, fremax
 
D09
Svar 3 90%


Igår fick jag tummen ur och satte liv i en tanke jag haft ett tag. Operation stationär uterink :)

Har inte haft någon direkt nytta av baksidan då den lutar och inte någon direkt plats man var på när barnen var små men nu ska det bli annorlunda och grävmaskinen satte första taget idag <3

Något som är superviktigt är belysning. Oavsett om det är för att lysa upp isen eller för att ha en upplyst omgivning :)

Hade varit kul att redan i starten kunna planera in detta :)


Skickar med bild på tidigare rink ;)
 
  • Grävmaskin i arbete på natten för att förbereda bygge av stationär uterink.
  • Lutande baksida av en tomt med gräs och träd innan start av bygge av en stationär uterink.
  • Uterink med färgglada ljusprojektioner mot en byggnad på kvällen.
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn utebelysning till ett värde av 5000 kronor
[bild]


Tänk att kunna belysa de vackra delarna av din trädgård, till glädje året om. Nu har du chans att vinna utebelysning till din trädgård, och du bestämmer själv hur den ska se ut! Vinnaren den här veckan får hos Bygghemma.se fritt välja produkter ur Markslöjds uteserie Garden24 till ett värde av 5 000 kronor. Vill du ha spotlights, pollare eller inbyggd belysning i trädäcket? Du väljer det du helst vill ha, och kompletterar med transformator, dimmer, timer, förlängningskabel m.m.

Totalt värde: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur mycket av transformatorns effekt rekommenderar man att du som mest belastar den med?

  1. 70%
  2. 80%
  3. 90%
    Svaret hittar du här: www.bygghemma.se
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 15 november.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten beställs direkt från Bygghemma.se. Vi tackar Bygghemma.se och Markslöjd för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar: 3 90%

Vi har bott i nybyggt hus i 2 1/2 år nu, nyss fått ordning på tomten men saknar forfarande utebelysning. Då huset ligger i en skogs kant så är det skit mörkt nu. Dottern har en kanin som bor i ett litet hus på tomten det är inte lätt att sköta om den kraken i mörkret efter skolan. Sonen skulle också uppskatta lite lyse när han ska cykla till skolan, och inte minst frugan när hon ska hämta posten i mörkret. Så en bra utebelysning från Markslöjd skulle uppskattas av hela familjen, och höja hel hets intrycket på fastigheten.
Mvh Jon
 
Svar 90%
Detta hade kommit väl till pass för vår del så vi slipper vara det "mörkahålet" på en annars upplyst gata. Vi har inte riktigt haft möjlighet att prioritera utebelysning då vi har många bollar i luften med huset för tillfället.
 
Svar: 3) 90 procent.

Har lagt hundratals stenar till en vacker gång,
planterat grönskande träd och buskar under ljuv fågelsång.
Rest ett fantastiskt uterum och målat det utan och innan,
hört regnet smattra på dess tak tillsammans med favoritkvinnan.
Husköpet passade oss perfekt,
men det blir så mörk när det är natt och allt är släckt.
Belysningen hade gett trädkronor liv och huset lyster,
tack vare Markslöjd kan vi trolla bort årstiden som är dyster! :)(y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.