Svar 2. DiskStation Manager

Jag är (ohälsosamt) orolig över att alla bilder på vår son på något sätt ska försvinna.
Detta förebygger jag genom att inte radera en enda bild på mobilen och säkerhetskopiera till extern hårddisk. Men som den katastroftänkare jag är så fortsätter jag oroa för mig för att de ska försvinna, gå sönder, brinna inne osv osv.

Ja ni hör ju. Mobilen är dessutom helt full nu.

Mvh/Låt min man slippa höra mitt tjat.
 
hahalj
Svar: DiskStation Manager

Motivering:
Vi har en gammal trött NAS som nu börjar bli full med sanslöst mycket foton och videoklipp från familjens alla mobiltelefoner och kameror. Den är utbyggd så mycket det går, och nu börjar jag få varningar om att flera av hårddiskarna i den är på väg att ge upp. Och det finns inte längre några nya diskar som är kompatibla så vad ska man göra? Om den ger upp så försvinner två decennier av värdefulla familjeminnen och fotoreportage. Samt hela familjens arkiv av musik och filmer!! Katastrofen lurar runt hörnet! En ny NAS är ett måste och det snarast möjligt! En Synology DiskStation DS216j skulle vara den perfekta ersättaren och vår gamla NAS kan äntligen få sin pension efter mer än 10 års förtjänstfullt arbete mer eller mindre dygnet runt, 24/7/365. :)
 
Svar: 2 DiskStation Manager

Har länge länge (flera år) velat bygga en egen NAS, då det känns som att man har hela sitt liv på datorn (tusentals bilder, jobb, projekt, idéer, filmer, skola, etc, etc), så man vill ju gärna ha detta sparat säkert och backupat ordentligt.
Dock har det aldrig blivit av, då jag inte har tillräcklig kunskap och aldrig finner tid till att lära mig. Har vid ett par tillfällen fått tag på lite delar billigt som chassin och fläktar för att komma igång, men det har alltid slutat med att de hamnat i förrådet eller på tippen för att det inte blir av och grejorna bara står och samlar damm..
Istället blir det till att backupa på externa hårddiskar istället, som inte är helt optimalt. Förutom att alla 4 jag har redan är fulla, är det inte så kul med alla sladdar, hålla ordning på vilken disk som innehåller vad, riskera att de går sönder när man flyttar runt dem etc.

Vore OERHÖRT skönt att slippa sukta efter denna smidiga försäkring och istället vinna ett färdigbyggt system!
 
2: DiskStation Manager

Vi har tidigare bränt ned alla våra foton på cd skiva. Men nu känns det som den tiden är förbi, idag har knappt några datorer cd eller dvd.
Med denna lösning så kommer vi känna oss trygga ett bra tag framöver :)
Detta blir vårt egna lilla moln för backup och lagring!!!
Hoppas hoppas......
 
2. DiskStation Manager

Har alltid velat ha en Synology, har sneglat på den länge utan att komma till skott.
Nu när min nuvarande NAS (WD) börjar närma sig sitt tak vore det fint med 8TB redundant utrymme.

Mvh

Åke
 
Svar: 2

Detta känns ju som världens smidigaste och mest pålitliga lösning! Tänk att veta var man har allt - i stället för på en massa olika USB:n och olika moln ... som bara fylls för snabbt.
 
Svaret är 2 - DiskStation Manager

Min gamla pc håller på att kollapsa. Jag har så många bilder och filmer på vår älskade hund som tyvärr fick somna in i våras.
Har inte orkat ta tag i att sortera allt sedan dess.
Min bror vill hjälpa mig att få till datorn genom att blåsa ut och installera om precis allt.
En grym NAS är vad vi verkligen behöver!
Allt för att få plats med alla nya bilder och filmer från bygget av vårt drömhus som vi ritat själva och ska bygga i lösvirke!
 
Svar: DiskStation Manager!

Liam här tre år,
Springer runt men ej på tår.
Alla leksaker ljudligt skramlar,
när jag dem i en hög på golvet samlar.
Kastar boll, datorns skärm spricker.
Spiller vatten på tangentbordet medan jag dricker.
När vattnet ner i laptopen rinner,
vi inget mer på mammas dator finner.
Nu gormar och ylar jag som en varg,
ser att pappa börjar bli lite arg
Jag tror föräldrarna får snart krupp,
Bäst att börja städa upp.
Snälla kan ni dem till vinnare göra,
Så jag aldrig mammas fina bilder kan förgöra!
 
Rätt svar: 2. DiskStation Manager

Har redan en gång förlorar massa bilder för att hårddisken gick sönder. Var tråkigt och många minnen som försvann.
Skulle behöva en nytt ställe att spara min bilder på och samla dom, nu ligger mycket på usb minnen. Har även lite filmer och musik som hade varit perfekt om man kom åt dom överallt i hemmet.
 
T
Svar: 2. DiskStation Manager

Motivering: Skulle behöva en central lagring för hela familjen, både för backup av mobilteltelefoner och dokument, samt som mediaserver.
 
Rätt svar: 2. DiskStation Manager

Western Digital och Synology 216 J
ger bästa möjliga lagring tror vi.
För efter att två av våra hårddiskar,
drabbats av ras,
behövs kvaliteten som finns i en NAS.

Hälsar
Marcus
 
Orientexpressen
Svar: 2. DiskStation Manager

När min mamma var 15 år brann huset ner till grunden och inte mycket kunde räddas, 10 år tidigare hade hennes mamma, min mormor, dött i cancer. Förutom alla släktbilder så brann även alla bilder på hennes mamma upp. Jag har lyckats samla ihop bilder på mina förfäder från andra släktingar, men är rädd att även de ska försvinna. De är så mycket roligare att även ha en bild på personerna och inte bara ett namn. En NAS-server skulle vara våran räddning att rädda alla ovärderliga bilder från framtida bränder. Där kan jag även samla hela min släkts minnen i säkerhet, för NAS-servern är det första som jag skulle rycka med mig om det börjar brinna.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Lagra semesterbilderna och filmer på den här smarta enheten

[bild]


Har du hört talas om molnet? Med en Synology DiskStation DS216j kan du skapa ditt eget privata moln hemma. Det innebär att du slipper fylla upp datorns utrymme med bilder och filmer från semestrar och annat. Istället lagrar du dem direkt på din egen DiskStation. Eftersom den är uppkopplad på ditt hemmanätverk kommer du åt den trådlöst från alla dina enheter. Du kan till och med spela upp filmerna som ligger lagrade på den via dina enheter i hemmet.

Dessutom sponsrar Western Digital vinnaren med två stycken interna hårddiskar på 8 terabyte vardera. Vinnaren får med andra ord hem en NAS med ett lagringsutrymme på hela 16 terabyte.

Totalt värde cirka: 7 800 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad heter operativsystemet som installeras i samtliga Synology NAS-enheter?
Svaret hittar du här: [länk]

1. DiskStation OS
X. Synology Manager
2. DiskStation Manager

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 22 september.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Synology. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Synology och Western Digital för att de sponsrar den här tävlingen.




2 DiskStation Manager

Precis som alla andra säger så är en egen molntjänst något man mer och mer är i behov av för man värdesätter framför allt sina bilder på familj och vänner. Så att vinna denna fina produkt hade underlättat ens liv väldigt mycket!
 
2. DiskStation Manager :)

Med massor av bilder och filmen med minnen under många år,
Vore det skönt att ha de lagrade på en plats som man oavsett dator når.
Låta de ligga säkert om datorn skulle krascha totalt,
Ja, det vore för alla minnen riktigt fatalt.
Så nu hoppas jag i vårt hemmanätverk få koppla ansluta,
Ett eget litet moln av vars innehåll man bara kan njuta! :D
 
2: DiskStation Manager

Efter att ha nyligen upplevt en hårddiskkrasch och lärt mig den hårda vägen att man inte ska slarva med back-uper så vore en sån här pryl rena drömmen. Då skulle vi ha en säker plats att förvara bilder som min amatör fotograf-sambo tar. Perfekt också att använda tillsammans med övervakningskameror nu när vi har köpt hus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.