Svar: 5l/min
Ny miljövänlig blandare med supersnyggt utseende! Jag måste renovera badrummet pga dolt fel. Får inga pengar från säljaren och måste spara på allt! Skönt att slippa 80-talsblandaren och minska miljöbelastningen - samtidigt!
 
Svar 1. 5L/m.
För både miljön och för hygien skulle den vara perfekt. Även att få det lilla extra snygga och lyxiga. Vi har i sommar byggt och renoverat en hel övervåning, men badrummet lämnade vi, kranen skulle bli som pricken över i'et. Hoppas 🙏
 
pappatilltvå skrev:
Svaret är X, 6 liter per minut.

Med två barn under 3 år blir det väldigt mycket kladd av mat, lera, gräs, målarfärg och annat smått och gott som de små liven hittar. Idag har vi en gammaldags blandare med ett vred för varmt och ett för kallt. En ny beröringsfri blandare skulle dels minska allt kladd runt handfatet men även underlätta så till vida att barnen förmodligen skulle kunna sköta tvättandet någorlunda självgående utan risk för brännskador.
Vilken slamkrypare. Följer man länken står det 6l i löpande text, men 5l i faktarutan.
 
Rätt svar alternativ 1: 5 l/m.

Det enda som saknas i vårt nya badrum är just blandaren till handfatet. Anledningen är att det varit svårt att hitta fram till rätt modell. Detta verkar vara lösningen på problemet.
 
Orientexpressen
Svar: 1. 5 l/min
Motiv: Har periodvis problem med att hantera kranar och annat nödvändigt. Med en sensorstyrd blandare kan jag vaska av mig närhelst som jag behöver det utan att behöva be om hjälp. Dessutom är den estetiskt snygg och passar min inredningssmak och filosofi.
 
Svar 1: 5 liter
Motivering: Jag har inga barn som slarvar, får man ju erkänna. Så jag kan därför inte skylla på någon slösaktik inneboende.
Däremot ska jag renovera badrummet hemma, och som det teknikfreak som jag är hade detta vart perfekt! Tycker dessutom att detta är bland de bättre uppfinningarna sen diskmaskinen och öl på burk.
Ha det fint! Haaj!
 
Svar: 5l/min

Då vår kran i badrummet är av sämre kvalité så dånar den en hel del när man använder den. Att då få en tyst kran som bara slås på när det behövs och som dessutom sparar vatten vore perfekt för både oss vuxna när barnen sover. Men även för barnen som säkert skulle tycka att det var mycket roligare att tvätta sina händer, nu när de precis har börjat gå på toaletten.
 
Svar: 5l/min

Har en gammal kran utan såna små nät i så den sprutar rätt hårt när man drar igång den. Dessutom var det en spricka i handfatet när jag flyttade in i vintras. Så jag borde egentligen byta ut dem men som ungkarl med teknikintresse så hittar jag såklart mycket annat som "måste" bytas ut i huset före det är dags att byta kran & handfat. Skulle jag få denna kran så skulle jag bli tvungen att prioritera bytet och dessutom skulle intresset växa en hel del i och med tekniken med sensorstyrning.
 
1: 5 liter/min

Jag har extremt lätt att få sprutande näsblod, och när man har blod överallt så är det bra att slippa behöva röra kranen. Dessutom, den gamla kranen har börjat droppa, så det är ändå dags att fixa på något sätt!
 
Svar: 1 (5 liter/minut)

Mina barn kommer att älska denna kranen, de tycker alltid det är så häftigt på allmänna toaletter där de ofta har liknande kranar. De kallar dem för magiska kranar :) Och så sparar man på vatten och miljö också!!!
 
Svar: 1 (5 liter/minut)

Då min sambo har nedsatt imunförsvar vore detta ett kanonsätt att få bort vissa bakterier från kranarna.
Då vi även har två barn med tillhörande kompisar så blir det en hel del baktierier mindre, dessutom kommer det spara otroligt mycket vatten under både tvättning och tandborstning då båda barnen mer än gärna låter vattnet rinna och många bäckar små :)
 
Svar: 1 (5 l/min)

Det vore skönt att byta ut den gamla blandaren som läcker mot en som bara är läcker!
 
Svar - 5l/min

Motiveringen lyder:
Vi har redan en automatisk tvålpump och denna kranen skulle göra tvättfatet komplett, till familjens stora förtjusning.
Det skulle förmodligen även göra livet för den slitna 2-barnsmamman därinne lite lättare, därigenom även mitt liv. :)
 
Svar: 1

En extra toalett är under färdigställande och en blandare med sensor är ett krav enligt 8årige sonen, sensor till belysningen finns redan, han vill gärna ha en till toan också, men kanske kommer i nästa tävling.
 
j.f.s
Svar: 1 (5l/min)

När hella grannskapets barn (6st) och våra två killar varit här och tvättat händerna efter lek ser kranen i badrummet ut som något som tänker börja leva inom kort. Bakteriehärden på handtaget vill jag inte ens börja tänka på. En sensorstyrd kran skulle begränsa bakterierna till själva handfatet istället vilket vore bra eftersom den toaletten också är den man tvättar sig på före maten..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.