1 i en källare

2 Mest för att jag vill ha det men jag lovar att ungarna ska få låna det ibland.. ��
Är intresserad av hemautomatik, programmering och elektronik. Det känns som ett bra sätt att föra över lite av det intresset på mina barn
 
Svar: 1, I en källare

Jag är IT-pedagog på en mindre skola och numera ska programmering ingå i undervisning så det här är det perfekta priset anser jag. Det är även jättebra att använda på fritids. Jag tror att det kan vara bra för barnens självförtroende med för de flesta kommer förmodligen klara programmeringen bättre än lärarna.
 
Stort grattis önskar vi våra medlemmar hullefar och mandg som vinner veckans tävling - ett robotkit! Hoppas att barnen blir glada :D!

Hullefar motivering: Min äldsta son är 8 år och otroligt intresserad av teknik, studerar alla små tekniska detaljer i vardagen för att se hur de fungerar o s v. Jag har letat efter något spännande och kreativt sätt att lära honom grundtänket i programmering och detta verkar vara precis det jag letat efter. Det blir ju extra kul när man kan få fysiska effekter av programmeringen, i form av robotarna, och inte bara i datorn.

Mandg motivering: Hade varit ett roligt projekt att genomföra med sonen och dottern där de får lära sig Vad man kan göra och hur man kopplar ihop saker. Barnen är redan tekniskt intresserade men för att få dem att se samband mellan kod & funktion så hade detta varit perfekt.
 
  • Gilla
Hullefar
  • Laddar…
Paketet från M.nu är framme och fungerar som det ska! Jag ska försöka bygga ihop något tillsammans med sonen snart.
 
Paket från M.Nu är framme, vi har dock inte startat med några byggnationer än men det kommer :)
 
Alternativ 1, i en källare.
klar att grabben ska ha en robotbyggsats
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.