562157_596599677034606_782472090_n.jpg
[h=2]Cederträ[/h]
Jag har gjort och satt upp fågelholkar sedan jag var 14 år i ca 20 år nu därför vill jag vinna denna holk av cederträ och kamera .
. Tycker det är roligt att snickra någon holk ibland . Nu i vinter satte jag och min dotter upp holkar för ugglor . Om någon undrar så frågade vi markägaren som tyckte det var trevligt att vi satte upp några holkar . Inte för att vi ska se dom från våran tomt eller så Det här är 2 km hemmifrån . Vi satte upp holkarna för att även stora fåglar ska hitta någonstans att bo och för att folk som går på vägen i närheten ska kunna se .
 
Svar 1: Cederträ

Vi har i princip sett alla djur utom Herr Grävling! Vi vet att han med familj bor under uthuset (som börjat luta), detektivarbete har skett hela vintern/vår, färska spår och högar av jord!Sedan husköpet i november har vi lyckats se älgar, rådjur, fasan men ingen grävling! Enligt Google vaknar de framåt kvällen, så kunna fånga dem på bild skulle vara ett stort framsteg för oss (y)
 
Svar Cederträ

Detta verkar vara en rolig sak. Själv är jag inte särskilt intresserad, men om jag vann fågelholken skulle jag ge den till min farmor och farfar som älskar fåglar och som alltid har tagit hand om de små liven. Jag tror att de skulle bli jätte glada då!
 
Holken är gjord av cederträ!
Hej! Vi är ett par utan egna barn som just lämnat stadslivet för ett lugnare liv på landet. Nu när våren kommit upptäcker vi att visst är det lugnare på landet men nu när "alla fåglar kommit ren" går vi plötsligt i bråda väntans tider. Det vore underbart att följa fågelungarna från första pipet och tills de lämnar sitt trygga bo. Nästan som egna ungar!
 
Svar cederträ
Pmmjag hade vunnit hade jag gett den till mamma och pappa som har haft samma fågel som har byggt bo utenför deras entredörr i fem år nu. Varje vår måste man gå runt om huset och stå ute och vakta när man ska ha besök så de inte skrämmer mamman när hon ligger på ägg. Med denna fågelholken kunde man se om fägelmamman är hemma eller inte och då veta om man vågar gå ut från entredörren.
 
  • Gilla
Torpalainen
  • Laddar…
Holken är gjord av cederträd!

Vi matar rådjur, småfåglar(o en ekorre)på vintern och har en lantligt belägen fastighet med mycket djurliv. Våra barn som är under 2år älskar att kolla på alla djur. Har funderat sen vi flyttade in 2011 på att bygga en kamerabevakad holk men det är svårt att få tid o pengar att räcka till då hemmet är en byggarbetsplats och vi är föräldraledig/arbetslös
Tips für alle, renovera om möjligt klart innan barnen kommer och mata djuren på vintern!
 
Svar 1 = Cederträ
Jag har en stuga som jag håller på med, men trädgården har jag inte tid att göra något med än, men det finnas en hög med gamla fågelholkar runt om på träden som faller ihop mer och mer för varje år.
Jag har också en väderstation som uppdateras på webben, och med några nya knapptryck så skulle nog fågelholken också ligga ute med kort som uppdateras dagligen. Så alla kan få se. :)
 
Svaret är Cederträ!


Den här holken hade varit riktigt spännande för hela familjen. Tänk vad lärorikt för mina döttrar på 1 och 2.5 år.


Enligt min sambo är jag en riktig fågelnörd och har satt upp holkar av olika slag i trädgården. Men en sådan här holk har vi inte och med den så kanske sambon blir smittad av fågelintresset också!
 
Cederträ.

Åååh, så roligt! Att få se hur fåglarna har det hemma! Dessutom stängde vi ett galler till vår gamla skafferiventil och gjord ett blåmespar hemlösa. Det här skulle åtminstone kompensera lite.
 
kontorsråttan
Cederträ.
Och den ska jag ge till farsan, född 1932, (tillsammans med en laptop)
Så han har nått att titta på när han kommer in efter dagens vedkörning och innan sporten börjar på TV.
Eller jag ger den nog till morsan så hon har nått att titta på när farsan hugger ved.
 
Svar: Cederträ
Och jag fyller år 5 Maj, så det vore perfekt gåva till mig.
Har et ställe på garageväggen med en holk, där jag gärna ville hänga den med kamera istället.
Mesarna flyttar in nu, så det är brådskande. Bofinken har redan flyttat in i körsbärsträet på gården.
 
Svar: 1. Cederträd.
Jag skulle skänka denna till scouterna i byn så att alla barn, ungdomar och vuxna skulle kunna följa livet i holken via Billeberga scoutkårs hemsida. På så vis så får många glädje av denna vinst.
 
  • Gilla
Torpalainen
  • Laddar…
En sådan där vill jag ha :) Har suktat efter en i flera år!
Taskigt att man är moderator ibland!

Önskar alla lycka till i tävlingen och visa gärna upp bilder sedan på resultatet, hur den fungerar och kanske till och med få se bilder på fåglarna inne i den!
 
Svar: Cederträ

Om vi vinner fågelholken så kommer den att bli en present till vår katt Kerstin. Kerstin är innekatt och så kallad fönster-ornitolog med ett enormt intresse för fåglar och hon skulle med all säkerhet uppskatta en fågelholk med video.

PS.
Ni kan även följa Sundsvalls Tidnings web-holk, http://st.nu/holken2013 .
DS.
 
Svar Cederträ

Om jag vinner ska jag sätta upp den på garageväggen så kan ungarna kolla vad som händer i fågelholken.
Hade ju tänkt bygga en själv men vart tar all tid vägen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.