Vinn nya helt sladdlösa övervakningskameran!

netgeararlo2.png

Nya Netgear Arlo saknar helt sladdar, och är dessutom väldigt kompakt, vilket gör den extremt lättplacerad i hemmet - 100 procent valfrihet. Denna veckan tävlar vi, tillsammans med Netgear, ut ett Arlo Smart Home Security Camera Kit (VMS3230) till en lycklig vinnare. Paketet innehåller två kameror som utlovar knivskarp rörlig bild i 720 p med 130 graders synfält och möjlighet att följa det som filmas via mobiltelefonen. De fästs på exempelvis möbler med hjälp av magnetfästen.

Totalt värde cirka: 3 600 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du behöver ett Netgear Arlo-kit.

Fråga: Hur lång batteritid har Netgear Arlo?


1. Upp till 2 månader
X. Upp till 4 månader
2. Upp till 6 månader

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 4 december.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Netgear. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Netgear för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Jan-O
  • Laddar…
Svar 2. Upp till 6 månader.
Känns nästan omöjligt att motivera. Finns hur många orsaker som helst.

Blir helt enkelt: vem behöver inte detta kit?
 
Svar: 2. Upp till 6 månader.

Är van att alltid ha någon hemma men nu när sambon och jag börjar jobba samma tider så vore det skönt för sinnesfriden att kunna hålla ett öga huset då och då, för trots larm och grannar som håller koll så är det inget som slår att se det själv med egna ögon.
 
Svar 2 (4 to 6 months)

Inte svårt att motivera alls. Efter inbrottet för några år sen har vi aldrig känt oss riktigt säkra i vårt eget hem. En kamera kanske kunde minska känslan av att någon varit där så fort vi varit hemifrån. Trådlös är ju helt perfekt så kan man använda den som barnmonitor när barnen ligger i sovrummet och jag är i verkstaden och snickrar på nya leksaker.
 
Svar: 2. Upp till 6 månader.

Har idag en kamera som bevakar mina intressen i garaget när jag inte är hemma. Den gamla reliken har så dålig bildkvalitet och bildvinkel att det trovligtvis är helt oanvändbart om något skulle inträffa. 720p och dessutom 130 graders bildvinkel skulle få med större delen av garaget. Övrig del täcker ju kamera nr 2 upp :)
 
Svar 2

Jag glömmer ofta var jag lagt mina glasögon, mobil eller verktyg.
Så jag behöver helt enkelt övervaka mig själv!
 
Svar 2:

Vi bor centralt, men på hörntomt, där vi är helt oskyddade från baksidan av huset, vilket gör att risken för att ev. inbrottstjuvar ska välja just vårat hus är stor. Med en kamera skulle jag somna tryggade på kvällen, då jag var i världen än befinner mig kan hålla koll på familj, hus och hem.
 
Svar nr 2
min bror gömde sin trådlösa kamera hos mig efter en förfest för några år sedan, han fick tyvär smaskigare filmklipp på mig än han hade kunnat hoppas på. utan att avslöja för mycket så innefattade de dels en halvtaskig kärleksakt men vad som värre va så hade jag under en stund hennes trosor på mig, lider fortfarande av Sviterna efter den kvällen då jag allt för ofta påmins på allt från familje middagar som grabbkvällar. Har länge tänkt på min hämd och en ny Netgear Arlo vore ett perfekt verktyg, och skulle jag lyckas filma något så kommer det iallafall vara i bättre kvalité än hans gryniga bilder
 
Svar 2

Den skulle passa perfekt ihop med mitt larm och nya NAS. Till entrén passar det sig inte att dra fram kabel och där skulle denna sitta som en smäck :)
 
Svar: 2 upp till 6 månader.

Motivering:

Detta kan väl inte stämma
Att när jag ej är hemma
Ska kunna känna mig trygg
Nä men med denna upplösning kan jag iallafall se om tjuven är snygg
Väktare hinner ej hit
Men med hjälp av filmen hoppas jag tjuven kan åka dit!
Även att nyfödda dottern ska kunna filmas när hon sover i sitt rum
Gör att man slipper vara orolig till absurdum!
 
Svar 2: upp till 6 månader.

Motivering
Har larm utan kamera och har länge funderat på detta komplement. Extra trygghet när man har barn som går hem själv efter skolan. Kunna kontrollera att allt står rätt till när de kommer hem.
Släcka föräldraoron om ens barn är i trygghet eller ej!
 
j.f.s
Svar 2. Upp till 6 månader

Motivering:
Vi är på jakt efter en babymonitor då vi har en nyfödd hemma. Detta kit skulle vara perfekt, en kamera i sovrummet och en för övervakning vid sömn i vagn. Övrig tid husövervakning. Som sagt, helt perfekt vore det!
 
Svar nr: 2

Med detta paket får jag fyra ögon vilket är dubbelt så bra som två!
Som bonus, kan jag även se det katten ser på natten både inne och ute.
 
Svar 2. Upp till 6 månader.

Jag har nyligen vågat säga ifrån till en människa jag har varit (och fortfarande är) rädd för.
Jag har sagt att de elaka insinuationerna och de hänsynslösa antydningarna om mig, de fräcka ifrågasättandena av mig och de grundlösa anklagelserna och allt självförhärligande fingerpekandet mot mig, från den människans håll, nu måste få ett slut och att jag måste bli övertygad om att det kommer att bli så och att om så inte sker, så kommer vi aldrig mer att kunna ha något med varandra att göra i fortsättningen.

Jag förväntar mig inte alls att den människan kommer sluta med sitt plågande och lägga ned utan att jävlas, snarare tvärtom, för det jag hela tiden varit rädd för, är den väntande hämnden, som alltid kommer för dem som säger emot.

Det kommande svartmålandet av mig inför andra, kan jag inte göra mycket åt, förutom att förbereda de som står mig närmast på vad som kommer att komma, men en bevakningskamera som kan filma mitt hus, är något jag funderat mycket på.
Med tanke på allt konstigt som hänt i och runt omkring mitt hus genom åren, så skulle en bra bevakningskamera definitivt få mig att känna mig tryggare i mitt hem, men...

Det finns dock ett problem...

Och problemet är tudelat:
Dels så är de bevakningskameror jag kollat på, som skulle passat min plånbok, alldeles för dåligt anpassade till mina behov och dels, är de bevakningskameror som skulle passat mina behov, alldeles för dåligt anpassade till min plånbok.

Men så visar det sig att man kanske kan vinna en bra en… :)

Nu kan jag bara hoppas…
 
Svar: 6 månaders batteritid.
Ett kamerasystem är bra komplement till ett traditionellt inbrottslarm. Ersätter behovet av vaktbolag då man själv kan kontrollera vad som pågår där hemma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.