Svar 2 Småland

Jag älskar att vinna och taket passar perfekt hos oss!
 
Svar: 2. Småland
VI är fyra barndomsvänner som infriar våran gemensamma dröm om att bygga en stuga i fjällen. Vi bygger ett parhus och skulle gärna se två st entrétak från Designtak pryda dom två entréerna. Att vinna ett av dom två skulle vara fantastisk. Både glädjemässigt och såklart för budgeten som i vanlig ordning alltid sätts för låg...
Husstommen, fönster och dörrar är på plats 1 a veckan i Juli.
 
Svar: 2) Småland

Jag håller på och bygga om ett 60-talshus, och vill få till "stilen". Det blir en elegant, arkitektritad entrétrappa åt två håll, bevara de gamla smidesräcken som satt innan (och bygga på nytt mellan dessa) och sätta belysning utanför. När jag sa till arkitekten: "det får bli ett enkelt kanalplasttak så länge".....så skruvade hon på sig... Detta tak skulle lyfta hela huset, och entrén är det första man ser (plus en fontän och vackra lampor förstås...)!
Mvh Max
 
Rätt svar är Småland.

Jag ska byta ut dörren till källaren och behöver ett nytt tak för att skydda den mot väder och vind. Det gamla taket är i dåligt skick och ett nytt i Aluzink skulle matcha övriga takdetaljer på huset. Det är viktigt med ett bra tak över dörren för att förlänga livslängden, men det är inte bara praktiskt det är också snyggt!
 
Småland.

Ett tak
Helt i vår smak
Bra med inbyggda spottar
Så man ser sina små knottar
När det regnar slipper de bli dyngsura
Och vi föräldrar slipper på varandra tjura
När vi står och trixar med vårt lås
Och bara vill få skydd från regn och blås
Att ha tak över huvudet när man letar efter sin nyckel
Eller bara att ha nånstans att parkera sin cykel
Det vore guld värt
Med ett entretak till huset vi håller så kärt
 
Svar 2 Småland
Entré taket blåste ner för något år sedan .
Nu har vi ett fult stål och plast tak som hänger på sniskan .
Ett disign tak med spottar skulle ge ett helt nytt utseende på hela entrésidan .
 
Go kväll!
Svar: Småland
Motivering IMG_5265.jpg
Detta tak skulle vara pricken över i på vårt 6 månader gamla hus.
En present till huset och en present till vår dotter som fyller sju år just den 27 maj!
 
Svar: 2. Småland

Den skulle vara perfekt vid min entré, hade varit ett underbart lyft för mitt hus. Entrén gör rätt mycket och jag tror att första intrycket av mitt hus hade förbättrats rejält, huset hade sett mycket modernare ut.

Måste säga att ni är duktiga på att ta in bra vinster till tävlingarna(eller så är det mitt hus som är skruttigt) för man vill vinna nästan varenda tävling:).
 
Svar: 2 Småland

Skulle passa perfekt på vårt nyligen renoverade 20-talshus. Skulle passa lika bra på framsidan vid huvudentren som på baksidan vid altaningången. Bara att välja ;)

Dessutom har entren fått sig ett rejält lyft med ny trappa och en plats för kaffe i morgonsolen (syns ej på bilederna). Dessutom har jag färdigställt altanen där vi kan avnjuta kvällssolen (syns ej på bilderna). Nu saknas bara tak!
front1.jpg
back2.jpg front.jpg
 
Ojoj, denna gången var det ett riktigt svårt val. Men valet föll till slut på hobbysnickarn som kämpat och slitit med sitt hus och inte riktigt kunnat prioritera entrén. Nu ska den bli färdig! Stort grattis :D!

Motivering: I 10 år har vi ägt huset och i 9 år har vi haft planer på att skaffa ett tak över entrén. Men tyvärr har andra projekt och andra mer nödvändiga behov fått gå före. Med tur så kanske det blir ett entrétak snart?
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.