Svar: 60 cm
Vi har precis börjat planera för att göra om badrummet och i helgen har vi varit och tittat på kakel och klinker. Det är bestämt att vi skall ha svart klinker på golvet.http://www.golvabia.se/Produkter1/Kakel--klinker/Black-Night/ och någon vit platta på väggarna som vi ännu inte bestämt. Det som därmed är bestämt är att vi skall ha ett tassbadkar och det vi har funderat på är Noro Sundborns homogena badkar. Möblerna är heller inte utsedda så det var ju näpet att jag ramlade på denna tävling då de möbler skulle passa perfekt.
 
Redigerat:
Svaret är nr1

Vi har bott i vårat hus i 2 år nu.. Ingenting gjort i huset sen 60 talet.
Jag började med att riva ut ett rum och upptäckte att syllen var upprutten. Strax efter jag börjat det stora jobbet med att byta ut syllen havererade avloppet i huset, fick bila upp hela källaren och byta ut allt. I samband med detta upptäckte jag att golvbjälkarna i huset blivit angripna av röta och blev tvungen att byta ut nästan allt mellan källare och bottenvåning. Undrade lite varför det var så fuktigt i källaren och grävde ett hål ijämte husgrunden.. Upptäckte då att källaren är utgrävd efter att huset byggts och har därmed ingen dränering.
Bytte taket i somras från eternit till tegel, även där blev man överaskad av att nära på hälften av brädorna var ruttna.

Värmesystemet består av combipanna som går på elpatron = ca 5000 kr i månaden på elräkningen ( går inte att elda för jag fick riva ner skorstenen i somras då den höll på att ramla isär.)

ojojoj vilken snyfthistoria tänker ni nu!! Det är ju tur att man fortfarande tycker det är kul.... Men allvarligt talat... Har inte jag förtjänat att få nåt annat än bakslag vid det här laget? Kanske :)
 
Svaret ja, nr 1, 60 cm.
Som ensam mamma med två barn drömde jag om att ge mina barn det bästa. Sagt och gjort, jag förverkligade ett lösvirkesprojekt på landet med allt vad det innebär... Och som jag kämpat med att hålla kostnaderna i schack. Den lilla toan har dock fått vänta på bättre tider, dit finns bara ett parti underbart marockanskt kakel i ljusblått, grafitgrått och naturvitt. Så fint det skulle bli tillsammans med Noro Z 600.
 
1. 60cm

Har efter mycket slit renoverat nästan hela entrevåningen på vårat 70 tals hus. Nu skulle badrummet behöva sig en omgång. Men dock börjar plånboken gapa tom. Så detta möbelpaket skulle vara en välkommen hjälp på vägen.
 
1. 60 cm.

FIXAR FRÄCHARE BADRUM...NÅGOT FRUGAN ÄR FÖR,
KALLAR MIG SEN..."WC" VERKSTÄLLANDE DIRKTÖR !
 
svar 60 cm

Mina föräldrars badrum är verkligen skämmigt, från 80 talet..Behöver inte säga mer än BRUNT och SENAPSGULT. Skulle vilja överraska dem med detta och byta ut det de nu har i all hemlighet när de är bortresta.
 
Svar: 1 (60cm)
Vi har ett handfat och skåp som är 80cm breda idag i ett litet badrum, så ett byte skulle göra stor skillnad för rumskänslan.
 
60 cm

Mörkbrunt med guldkant
passar inte denna tant
Så fräscha upp vår 70-talstoalett
känns alldeles rätt!
 

Klinkers och badkar och allt där till.
Har vi redan köpt in.
År efter år har vi velat om allt, detta skulle betyda att vår dröm äntligen blir sann.
Ni på Byggahus har både stil och smak och vi vet att ni kan er sak.
Så nu håller vi både tummar och tår så vi slipper vänta ännu fler år.

Svar: 60 cm
 
1. 60 cm.

Vi köper just nu vårt absolut första hus någonsin och är lyriska. Huset har dock ett problem, badrummet. Det måste totalsaneras och renoveras. Allt måste köpas nytt och varje bidrag man kan få till hjälper mycket! (y)
 
Svar: 60cm

Nu har vi flyttat in i huset och fick köpa skruvdragaren från dewalt själv då jag inte vann den tävlingen:) Så jag hoppas vinna denna gång. Vore fint med nytt möbelpaket till vårat gamla badrum:)
 
Vi helt rivit det som var,
endast toastolen blev kvar
Just nu finns av övrig inredning inte ett dyft
Med detta på vår toalett, kommer gäster att ropa "har ni sett "
den gamla stolen har flytt
Vilket lyft!!
 
svar 1: 60 cm
Sonen flyttat till egen lya,
lånat med sig massor av prylar och mormors gamla rya.
Vi saknar honom och grejerna, behöver piggas upp med badrumsmöbler som är nya!!
 
Svar: 1-60 cm
Vi har utökat vår lägenhet med ett vindsutrymme. I planen ingick att göra att badrum eftersom vi bara har en trång toalett med dusch. Med två barn på 11 och 13 år blir det ett väldigt tryck där. På mornarna rena kaoset. Men, Anders Borg ville också ha ett ord med i laget och bidrog med en riktig kalldusch. En präktig restskatt som vi ådragit oss när vi bytte lägenhet. Av ekonomiska skäl har nu det tänkta badrummet nu fått stå tomt i två år.Vad vi längtar efter att få inreda det! Det lyxiga möbelpaketet skulle vara härligt att få börja inredningen med!
 
Mitt svar är 60 cm.

Det finns ju 1000 olika anledningar till varför jag skulle vilja vinna detta. blir dock lite långt att lista dem alla här. Men håller just i detta nu på att göra en kalkyl till en budget över renovering hemma och badrummet skulle behöva sig en rejält lyft. Som kryddan på moset fyller jag även år imorgon ;)

Med vänlig hälsning
Patrik Nilsson
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.