1 Under vacuum

Sous vide är perfekt både för fest och vardag. Kött, fisk och grönt blir fantastiskt med minimal arbetsinsats. Ett måste för lata finsmakare!
 
D
1. Under vacuum

Hade helre vunnit andra priset med motivering:
Både jag, sambon har ansträngande jobb och tar på rygg och nacke. Plus med renoveringen som tar ut sitt så hade varit skönt med Shiatsu massagekudde för lindra.
 
1. under vacuum.

2, Perfekt att starta dagen med matlagning, i med köttet innan man drar till jobbet, sedan är det klart och färdigt att avnjutas när man kommer hem.
 
Svar: 1. Under vacuum.
Eftersom jag redan har en Sous Vide-maskin nöjer jag mig gärna med massagekudden :)
Stel i ryggen efter alla pågående renoveringar? Yepp!
 
1. Under vacuum

Gillar att det är enkelt att laga mat och att det trots enkelheten blir smakrikt och gott!
Nu får jag ju mer energi och tid att umgås med barnen och slutföra alla renoveringsprojekt!
Hoppas hoppas......
 
1. Under vacuum

Vid vårt bröllop serverades det den godaste oxfilén jag någonsin ätit, av kocken fick jag reda på att köttet var tillagat med sous vide metoden.
Jag har själv försökt få köttet så mört, men det går helt enkelt inte utan en sous vide. Ända sedan dess har en sous vide maskin stått högst upp på önskelistan så att jag själv ska kunna återskapa det otroligt möra och saftiga köttet själv hemma i köket. Det skulle vara fantastiskt roligt att vinna den här så att jag kan överraska maken med en riktigt fin middag på vår bröllopsdag!
 
Svar: 1. Under vacuum

Motivering:

Helt rätt för en perfekt rätt!
 
Svar nr 1

Att laga mat är inte så svårt men att bevara alla godsaker utan att steka för hårt, koka sönder m m är en konst. Med denna underbara vinst skulle jag nog lyckas varje gång jag försöker laga något extra gott utan att ha gått på restaurangskola
 
1. Under vacuum

Jag skulle vilja få chansen att ge igen på en kompis. För ett par år sedan var vi ute och åkte skoter. Han gjorde en stor sak av att han lagt en bit oxfilé bredvid motorn. När vi var klara för dagen så tog han ut den och fixade kvällens middag. Det var den godaste köttbit jag någonsin ätit och jag frågade exakt var han hade placerat den och hur han visste när det var dags att ta ut den? Han höll minen och berättade ingående hur jag skulle göra. Det var först senare, när en annan kompis avslöjade sanningen för mig jag fick reda på att han hade bytt ut ”skoterköttet” mot en sous-vidad köttbit. Nu skulle jag gärna vilja vinna så att jag äntligen kan ge igen. Antingen genom att ”lyckas” med bedriften att laga kött med en skoter eller ”tillaga” den i fintvättprogrammet i tvättmaskinen. Så hjälp mig gärna att ge igen! Jag tar gärna mot andra tips hur jag ska ”tillaga” en måltid till min kompis.
 
1. Under vacuum

Vi är en småbarnsfamilj, med tre små killar
Tre små barn som ingen mat gillar
Det är svårt att hålla inspirationen på topp
En sous vide ger mig åter hopp
En lyxig middag som sig själv lagar
och mättar familjens hungriga magar
Toppen! En sådan maskin vill vi ha!
Skulle vi vinna så ropar vi Hurra!!!
 
Denna veckan har vi både ett första- och ett andrapris. Förstapriset, en sous vide-maskin, går till vår medlem Byggarätt som ska få avnjuta delikata rätter i sitt krypin på landet. Andrapriset, en skön massagekudde, vinner vår medlem Daniel_82. Han får dela den med sin sambo så att de bägge orkar med renoveringen.

PS: Ny tävling ligger redan uppe!

Byggarätts motivering: Bor långt ut på landet ofta och då har jag tid att laga sous vide på det jag får tag på och eftersom jag gillar att laga precis det jag ska äta så passar det så bra med att skapa små goda måltider.

Daniel_82:s motivering: Både jag, sambon har ansträngande jobb och tar på rygg och nacke. Plus med renoveringen som tar ut sitt så hade varit skönt med Shiatsu massagekudde för lindra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.