Svar: X. 11 meter

Till ett nyköpt hus vi flyttar snart,
då behövs högtryckstvätt av uppfart.
Men massa prylar köpas måste,
så en vinst får gärna ske.
 
Svar: X. 11 meter

Min gårds traktorgrävare från 1967 är inte tvättad sen 1996 skulle jag tro. Så jag skulle verkligen behöva en högtryckstvätt. För att slippa en ilsken fru som jagar mig och mina oljiga hand och fot avtryck i huset efter vårservicen.
 
11 meter
Ha en balkong som samlar alger och smuts varje vinter. Vill kunna vårstäda men behöver redskap :)
 
Svar: x 11 meter

Tidigare tvätta jag bilen på mitt fd jobb men pga konkurs så får jag tvätta bilen med en trädgårdslang.
 
Svar: X, 11 meter
laddar nu för stort jobb på liten tomt - det ska dräneras om! Allt kan inte lejas bort så själv ser jag fram emot att ta mej an alla markstenar/ plattor. Så en ny effektiv Nilfisk Högtryckstvätt kommer att göra jobbet mycket lättare.
 
Svar: x

Mossa och smuts på plattgången, taket till förrådet, bilen, altanen, tidsbesparing som ger mig tid till annat.
 
Svar: 15 m med teleskoprör.

Är nyblivna husägare med små marginaler. Tänker väldigt ofta att jag skulle behöva en högtryckstvätt men det lär dröja många långa år innan detta kan prioriteras ekonomiskt. Att vinna en sådan vore fantastiskt!
 
På fråga 1 svarar jag: 11 meter kan vattenstrålen spruta. Men med teleskopröret får den en räckvidd på 15 meter.

På fråga 2, svarar jag med en bild. Här ska jag ligga och sola i sommar. Men som den ser ut, ligger jag hellre kvar i soffan och drar ner rullgardinen så jag slipper se "trädgården"!

MVH // Eva

Visa bilaga 108447
 
Ojoj, bra drag i den här tävlingen. Kul! Veckans vinnare är vår medlem agorazo som verkar ha sommaren fullbokad av tvätt. Stort grattis från oss på redaktionen!
Motivering: Flyttade in i hus förra sommaren. Den sommaren gick till att måla. Nu är det dags för det utvändiga, mossa på plattorna och tak och alger på huset är några användningsområden för denna högtryckstvätt!
 
  • Gilla
Agorazo och 1 till
  • Laddar…
Fick ett roligt paket i form av en högtryckstvätt i förra veckan!

Den började användas på direkten!
2014-04-03 18.35.45.jpg

Första intrycket var att den var lite plastig. Det säger egentligen inget om hur Nilfisk är i förhållande till någon annan högtryckstvätt utan det är ett mer allmänt konstaterande då jag aldrig ägt en högtryckstvätt innan.

Första (och enda projektet hittills) blev vår uteplats som genomgick en stor fövandling:
2014-04-07 10.56.19.jpg 2014-04-10 18.14.57.jpg

Jag provade med tralltvätten på plattorna men det var inte lönt alls utan det fick bli det roterande munstycket (det följde med två stycken) som fick hållas på ca 15cm avstånd för att det skulle bli fungera. Till plattorna hade jag nog önskat ett litet högre tryck om jag fått välja men resultatet blev jättebra och maskinen kommer komma till stor nytta framöver det är jag säker på!
 
  • Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.