Vinn inbyggbar lyxig vinkyl

climadiff.png

Många bygger in vinhyllor i köket när det blir yta över mellan två köksskåp, men varför inte passa på att bygga in en riktigt lyxig vinkyl? Denna veckan tävlar vi, tillsammans med Vinkylen.se, ut en inbyggbar Climadiffkyl med plats för 7 vinflaskor.

Den rostfria kylen är utrustad med uv-skyddad glasdörr, led-belysning, kompressor med antivibrationssystem och 6 semiutdragbara hyllor. Vinet hålls kylt i valfri temperatur mellan 5-18 grader.

Totalt värde: 4 495 kronor

Ps Besökare från Byggahus.se får 1 000 kronor i rabatt vid köp av vinkyl, klicka dig in på adressen nedan för att kika på erbjudandet Ds

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna vinkylen

Fråga: Vinkylen.se har ett systerföretag som säljer en annan typ av kylar. Vad säljer de?


1. Ölkyl
X. Coca-Cola-kyl
2. Champagnekyl

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 21 februari.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Vinkylen.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Vinkylen för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
troback
  • Laddar…
Rätt svar: 1.

Motivering: Om design och kvalité får råda är det här min perfekta "låda" för den (upp)fyller nämligen båda.


//Janne
 
  • Gilla
Enk Projektet
  • Laddar…
Svar: 1 - Ölkyl

Det här vore den perfekta "pricken över I:et" i vår nyinredda relax/bastu!! Tänk att kunna hålla sig med vältempererat vin. Vilken lyxkänlsa! Att kylen dessutom är estetiskt tilltalande som tusan gör att ha-begäret slår i taket.

*håller tummarna* :D
 
Svar: 1
Motivering:
När man bor i ett skruttigt renoveringsobjekt från -73, där köket är ett av få rum som nästan är färdigt, varje möjligt utrymme är fyllt med byggmaterial och viner får förvaras i bastun (eftersom det är det svalaste rummet i huset och ändå härbärgerar alla flyttkartonger som ännu inte packats upp efter tre år), är en fin måltid i goda vänners lag med lite bubblor till förrätten eller bara en vällagad smörstekt torskfilé med ett fint vitt vin till tillsammans med min fru höjden av lyx och frid.
Då vore en liten vinkyl i köket fantastiskt (och så kanske man kan få loss bastun till bastubad någon gång detta decennium... )!
 
Svar: 1. Ölkyl

En nära vän och hans fästmö har nyss köpt sitt första hus och renoverar för fullt. Snart ska köket göras om och för bara någon dag sedan upptäckte de dessutom att diskmaskinen läcker som ett såll, eventuellt måste därför lite mer golv än planerat rivas ut och göras om. Som inflyttningspresent och lite "plåster på såren" hade det varit trevligt att ge dem lite vardagslyx i form av den snygga vinkylen från Climadiff!
 
1. Ölkyl.
Då min nuvarande vinsamling får leva sitt liv undanstoppat i ett utkylt reservrum för att inte lagras för varmt vore det en toppenlösning med denna kyl då kan jag ha den mer lättillgänglig (på både gott och ont).
 
1. Ölkyl

Den här vinkylen är ju långt mycket finare än de flesta specialanpassade ölkylarna på marknaden. Om ni är vänliga och skickar vinkylen till mig så byter jag omedelbart ölmärke till något som säljs i långa flaskor (finns en hel del av den sorten nu för tiden).
 
1. ölkyl

det är precis en sån där min blivande fru drömmer om att ha :)
 
1 ölkyl

Motivering: min make drömmer om att bygga upp sin egen lilla privata vinsamling i vår fina "slottskällare", vad kan vara bättre att starta med än att fylla upp en praktisk fin vinkyl från vinkylen.se!
 
Svar) 1.
En vinkyl som passar ett trångt kök är precis vad jag letat efter!
En slimad variant från vinkylen.se hade varit perfekt i en lucka jag lämnat i vårt nya kök.
 
Svar

Jag har under många år försökta lära min fru att dricka vin. Med denna skulle hon kanske bli lite mer intresserad och vi skulle kunna dela en flaska vin på helgerna
 
Svar: 1. Ölkyl

Motivering: Vinkylen är den första användbara pryl eller förvaring jag sett till något av de tre (!) smala skåpen för brickor och plåtar som vi har runt om i i vårt sextiotalskök.
 
Akahigi
1. Ölkyl

I renoveringsyran vore det positivt att kunna ordna med en vinkyl till frugans drink of choice, väl kyld halvtorr tysk riesling. Detta särskilt då det banar vägen för min walk-in ölkyl.
 
Svar 1

Motivering: Denna var så cool att ja loggade in på sidan för första gången på många år. Så skriker: Vill haaaaa! :)
 
1 Ölkyl

Bag in Box i all ära
Men med denna kylen kan jag svära
på att boxar blir ett minn blott
Nu när jag dragit en vinstlott
Och i vinsten från vinkylen.se
Ska nu kylas både rött, vitt och rosé
Vi höjer nu glasen och utbringar en skål
För den vackra designen i rostfritt stål
 
  • Gilla
ljmaria och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.