Svar 1: 66mm

Eftersom jag ser sådär ut vore det bra om åtminstone min cirkelsåg såg bra ut. Med denna såg kan jag heller inte längre skylla på mitt verktyg när det blir snett!
 
Svar: 1, 66 m.m

Cirkelsåc saknas i verktygslådan.
Lånar emellanåt en kollegas hitachi som är kanon, en även hade varit grädde på moset till sommarens projekt med staket och carporten
 
1. 66 millimeter

Med en sådan skulle jag efter nästa projekt kunna säga: Jag kom, jag såg, jag segrade!
 
kontorsråttan
Svar: 1. 66 millimeter.

Låt detta bli min tredje cirkelsåg.
Nr 1 fick jag då den skulle slängas, sen förstod jag varför, den sågade inte rakt, den sågade i cirklar, visserligen som namnet antyder men inte såå praktiskt.
Nr 2 fick jag i utbyte mot Nr1 , en lågprissåg som skrämmer skiten ur mig när jag ska använda den, tung, klumpig men sågar i alla fall rakt.

Nu ska jag bygga ett vedskjul, för jag har n massa felkapade småbitar från mina försök med mina cirkelsågar så jag behöver denna vinst, dels för att virket ska räcka och inte allt bli till ved, dels för att jag behöver en bra cirkelsåg till bygget av vedskjulet.
 
Svar: 66 mm

Motivering: Ärvde efter min far en cirkelsåg från 70-talet som jag fortfarande använder, men även om den har högt nostalgivärde så skulle det vara intressant att pröva på vad som hänt inom "cirkelsågs utvecklingen" under de dryga 40 år sedan min nuvarande cirkelsåg var ny.
 
Svar 66 mm vid 90 grader.
Frun och jag bygger en attefallsbod men hon gillar inte att kapa. Håller på med fogsvansen hela tiden och då blir det snett och vindt (suck). Låter bra med den där silent mode. Då tror jag hon hade använt cirkelsågen istället.
 
Svar; 1. 66mm
Köpt hus som vi renovrar i och har tyvärr köpt billigare verktyg och då fått införskaffa dem flera gånger.
Tänkt om nu och håller på att byta ut de nödvändiga till bättre och en cirkelsåg står hööööögt upp på önskelistan inför vårens utomhusprojekt. Vore hur kul som helst att få denna sköning att jobba med.
 
Svar: 66mm

Sommarens byggprojekt i vårt lilla villaområde skulle gå så mycket enklare och grannsämjan skulle må så mycket bättre om jag hade en cirkelsåg med silent mode!
 
Svar: 1. 66mm

Ska strax flytta till hus, och där behövs byggas ett garage. En bra cirkelsåg skulle göra underverk.
 
Svar: Max kapdjup är 66mm.

Det vore perfekt med en riktig cirkelsåg.
 
Sågdjup vid 90° är 66 millimeter.

Jag har ingen cirkelsåg, jag har byggt staket med fogsvans och yxa, byggde om cykelkärran när barnen slutade åka i den och allt sågades med fogsvans.

Nu skall vi bygga om garderober i barnens nya rum med snedtak och jag vill ha ett mer precist verktyg för att kapa skivor i vinkel!

Här den ombyggda cykelkärran:
cykelvagn.jpg
 
Svar 1.

Till sommaren vankas det ett trädäck (50m2) av den större dimensionen, staket & tak som även det ska på plats kommer att ge en fin möjlighet till skratt, fest och minnen för barn och vuxna i ur och skur.

Efter år av krångel med Einhell och Meec så vore det ruskigt kul att vinna något proffsigt som gör både jobbet enklare och snyggare.
 
66mm Skulle gärna ha en bra såg då allt jag har just nu är en fogsvans. Ska bygga ett hönshus nu i vår och då skulle livet bli bra mycket bättre med ett kvalitets verktyg.
 
Svar: 66 mm. Jag har gått från riktigt billig till en halvdyr makita. Och ingen har jag varit helt nöjd med. Klumpiga, saknar aluminiumbord och belysning. Dessutom håller de inte ihop. Och det tysta läget hade varit perfekt för sena kvällar framöver då jag ska bygga altan. För grannarnas skull.
 
Svar: 66mm

Har under renoveringen av vårat hus hunnit att införskaffa de flesta olika verktyg, maskiner och redskap som kan behövas. Cirkelsåg har jag dock lånat av far och skulle vilja återgälda honom med en finare maskin än den jag lånat av honom.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.