Årets perenn är Diamantrör!

Har snålt med utrymme och bl a svårt att få upp tomaterna. Det här kitet skulle göra odlingen mycket enklare. :)
 
2021 var det Allium Millenium och I år 2022 Diamantrör.
Vore så kul att testa hydroponisk odling, något jag velat testa länge men inte haft ekonomiska möjligheter till.
 
Diamantrör

Vi odlar som katten, mest i landet och inte i vatten.
Men ett tillskott av utrustning för att plantera och få till skott ur vatten, det hade varit en fjäder i hatten.
 
Diamantrör, som jag nog måste ta och köpa i år; de hade passat fantastiskt bra i min nya rabatt!

Vår familj strävar efter att bli mer självförsörjande men har inte riktigt fått till det med utomhusplantering. Med lite tur löser potatis- och tomatkrukan detta medan den hydroponiska odlingen får stå för det dagliga behovet av örter och sallad, hade varit superkul att testa!
 
Rackartekla
Årets perenn 2022 är
DIAMANTRÖR
(Calamagrostis Brachytricha)

Jag har länge gått och funderat på hydroponisk odling. Eftersom jag bor nära Odla.nu kan jag själv hämta vinsten ( ;
 
Diamantrör är utsedd till årets perenn 2022
Vinner gärna då jag har en förmåga att odla alldeles för mycket men ger gärna bort till vänner, grannar och familj. Detta ger mig möjlighet att odla ytterligare mer och fler sorter. Kul att prova något nytt
 
Årets perenn 2022: Diamantrör

En misslyckad odlare vid sjön Kvatten
Odlade i jord i ett rum mörkt som natten
En man i blå slips
Bjöd på ett tips
Att odla med ljus och vatten.
 
Årets perenn är diamantrör.
Efter att i 11 år ha bott i en lägenhet med uteplats som hela sommaren varit full av allt ifrån kryddväxter till 50 tomatplantor, gurkor, bärbuskar och vindruvor mm mm ska vi flytta till en lägenhet på andra våningen. Kommer att sakna våra odlingar men kan kanske lindra abstinensen med lite hydroponisk odling på balkongen.
 
E
Svar: Diamantrör

Jag skulle vilja vinna detta åt min syster som precis köpt hus och flyttat in lagom till att det är dax att börja plantera!
 
Rätt svar: Diamantrör
Har hört talas om detta sätt att odla på.
Ena dottern (5 år) gillar att odla och plantera saker. Hon vill ofta spara frön från grönsaker och frukter för att sedan plantera dessa.
Jag tror verkligen hon skulle tycka detta odlingssätt är intressant och vi skulle verkligen uppskatta detta kit om vi vann.
 
Hej,

Calamagrostis Brachytricha (diamantrör) är Årets perenn 2022!

Min 3-åriga dotter har senaste månaderna blivit väldigt intresserad av odling. Att se frön växa upp för att bli groddar fascinerar. Detta hade varit en fantastiskt present till henne för att fortsätta intresset för odling.
 
Diamantrör.

Min fru har talat i åratal om hydroponisk odling men aldrig fått tummen ur. Det vore väldigt roligt att överraska henne med detta paket! :heart:
 
Svar: Diamantrör

Jag följer odla.se och har länge sneglat på detta. Håller på och renoverar kök och försöker hitta mer plats för köksodling men finns inte riktigt plats vid det lilla fönstret. Detta vore perfekt direkt på nya köksbänken. Så pedagogisk för barnen också.
 
Svar: Diamantrör

Alltid kul med nya tekniker.
Med detta kit kan jag få lära lillgrabben att testa och ge sig på nya och intressanta tekniker
 
Diamantrör
Spännande att prova ny odlingsform. Kanske blir det sallad direkt i köket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.