Den räcker till 670 liter.
Med sniglar och myror och lite annan ohyra i trädgården, så vore detta paket en fullträff.

Lycka till alla tävlande.
MVH
Anders Tegefeldt
 
Circa 670Liter i ett Normalhushåll
 
En förpackning räcker till ca 670 liter avfall.

Jag försöker arbeta för en biologisk mångfald i trädgården på massor av olika sätt från fågel- och fladdermusholkar och insektshotell till att odla en mångfald av växter och spara naturliga ”skräphögar” över vintern. Trots detta så är inte alltid det lokala ekosystemet i balans. Vissa år har vi t.ex. tusentals mördarsniglar utan naturliga fiender. Och ibland råkar bara insekterna vara på fel ställe ur vår synvinkel. Det kan vara ett getingbo vid uteköket eller en myrinvasion inomhus. Då behövs lite hjälp på traven för att sommaren ska bli precis sådär härlig som man hoppas att den ska bli!
 
Svar: 670 liter

Motivering: Vi flyttade i i vårt hus för ett drygt år sen men det är många, många år sedan någon tog hand om trädgården så det massvis med jobb. Ett sådant här paket hade varit en underbar hjälp mot alla sniglar, kryp, myror etc som fått ta över..!
 
Rackartekla
670 l
Vilket fantastiskt paket. Det har ju ingredienser som räcker till att fixa de flesta problemen i trädgården. Jag skulle med glädje ta emot denna vinsten
 
670 liter. Jag är pensionär och har sedan några år börjat odla min mat och komposterar köksavfall.. Men det är ett krig med alla övriga invånare i min trädgård så det här paketet skulle passa mig perfekt.
 
Svar : Soptunnedeon räcker till 670 liter.

Med tömning endast varannan vecka behöver vi verkligen en soptunnedeo nu i sommarhettan !
 
S
Svar: 670 liter!

Trots liten tunna och sparsamt med sopor behövs det rengörning efter varje tömning. Deon kommer göra stor succé!
 
Långt uppe i sveriges vackra land vid hornavans strand finns det behov att fixa i trädgården från alltmer småkryp som kommer allt längre norrut.
 
Svart : 670 L.
Bli kvitt soplukten. Frun blir glad.
Snigelproblem har inte jag. men det har min bror. Han blir glad.
Minska mängen myror. Jag blir glad.
Minska bladlössen blir blommorna glada.

Sedan när ogräsflaskan är tom kan jag använta den för spruta vatten på grannkatten

Glädje för alla förutom katten
 
Orientexpressen
Svar: 670 liter
Då jag är lite egoistisk när det gäller mina växter behöver jag all hjälp som jag kan få för att kunna behålla blommorna och de goda grönsakerna som jag odlar för min familj och mig själv och inte till en smaskig ohyras middag. Däremot får gärna bin och andra pollinerare gärna komma och hälsa på.
 
U
God morgon och glad fredag till er alla:)!

Tävlingen är avslutad och två vinnare ska koras. Dagens vinnare är:

@Loise (inlägg #4)
@bygg_katt (inlägg #19)

Grattis till er båda :giggle:
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Wow
TheGrayLady och 1 till
  • Laddar…
Orientexpressen
Är det bara slumpen som avgör om man vinner?
Frågar bara för att den 1:a vinnaren har både svarat fel och inte ens skrivit någon motivering.

Citat" Soptunnedeo räcker till 970 l.
A.Karlborg, Linköping" slut citat.
 
  • Haha
Dan_Johansson
  • Laddar…
U
Hej ,
Nej, det är inte slumpen och självklart ska man ha svarat rätt :)! Här var det helt enkelt undertecknad som rörde ihop lite när jag angav vilket inläggsnummer den första vinnaren hade (vinnarnamn och inläggsnummer matchade inte där innan). Detta är nu uppdaterat, tack för att du uppmärksammade detta! Vinnare 1 har alltså svarat rätt, jag hade angivit fel inläggsnummer.
 
  • Gilla
TheGrayLady och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.