Å vilken glad 5 åring jag skulle ha här hemma om vi vann detta tält. Han har tjatat om att få tälta i snart 1 år. Men då vi inte äger nått tält har det inte blivit av. Samt att det hade varit perfekt inför sommarens äventyr.

Materialet heter Outtex® 3000 Select,
 
Outtex 3000 Select heter materialet.

Mitt gamla tält gick det hål på föra året efter lång och trogen tjänst. Behöver ett nytt men har lite dåligt med pengar nu i coronakrisen. Vet ej om jag får semester heller för den delen, men kommer att ta alla tillfällen jag kan för att vistas i naturen och då behöver jag ett tält. Det hade kommit som på beställning.
 
Outtex® 3000 Select

För att slippa låna svärföräldrarnas tält så fort de tre barnen vill ut och tälta i skog och natur.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Den här sommaren kommer antagligen många av oss att semestra hemma i Sverige, kanske till och med i den egna trädgården, och då kan ett nytt tält komma väl till pass och ge lite större frihet. Den här veckan tävlar ni om ett Dash 4 från Outwell, ett tält där fyra personer sover bekvämt i ett rymligt mörkt innertält, med ett förtält med 185 cm ståhöjd. Det är tillverkat av polyester med limmade sömmar och har en vattenpelare på 3000 mm. Detta lättresta tält har dubbelbelagt golv med uppdragna kanter, bakre ventilation och tonade fönster. Det levereras i en komprimerbar bärväska för kompakt storlek och har en vikt på 9,8 kg.

Totalt värde: ca 4 000 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vad heter det polyestermaterial som tältet är tillverkat av?
Svaret hittar du här: Outwell.com

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 24 april.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Outwell. Vi tackar Outwell för att de sponsrar den här tävlingen.
Den heter Outtex 3000 Select.
Min första vandring gjorde jag på Kilimanjaro 2018. Nu vill jag fortsätta mina kommande vandringar i vårt vackra land. Det ända jag saknar är ett tält! Skulle glädja mig enormt om jag vann det fina tältet ⛰
 
Outtex® 3000 Select

Jag älskar att tälta men tyvärr så lyckades min brorson 4 år gå rakt över en av tältpålarna så den gick i massa delar och den dess har vi inget tält. Värt att notera är brorsonen är bland dom största för sin ålder i västragöralands regionen dock med ett medelmåttigt fyra årings förstånd. Så det var inget klent tält.



Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Den här sommaren kommer antagligen många av oss att semestra hemma i Sverige, kanske till och med i den egna trädgården, och då kan ett nytt tält komma väl till pass och ge lite större frihet. Den här veckan tävlar ni om ett Dash 4 från Outwell, ett tält där fyra personer sover bekvämt i ett rymligt mörkt innertält, med ett förtält med 185 cm ståhöjd. Det är tillverkat av polyester med limmade sömmar och har en vattenpelare på 3000 mm. Detta lättresta tält har dubbelbelagt golv med uppdragna kanter, bakre ventilation och tonade fönster. Det levereras i en komprimerbar bärväska för kompakt storlek och har en vikt på 9,8 kg.

Totalt värde: ca 4 000 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vad heter det polyestermaterial som tältet är tillverkat av?
Svaret hittar du här: Outwell.com

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 24 april.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Outwell. Vi tackar Outwell för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Polyestern heter Outtex® 3000 Select.

Vi skulle vilja visa campingsvärlden till vår lille son men tvåmanstältet som vi har blir väl lite för trångt nu. Då vore det jättebra om vi kommer ha tur och vinna :) . Sommaren och semestern kan börja!
 
Materialet heter: Outtex® 3000 Select

Ett tält passar utmärkt nu när man får hålla sig hemma i sommar. Kan bli lösningen när grabben undrar varför vi inte har en båt man kan sova i
 
Materialet heter Outtex® 3000 Select

Som barn var det tältsemestrar som gällde. Att nu kunna erbjuda mina egna barn detsamma vore fantastiskt! Minns min fars ständiga letande(till övriga familjens suckar) efter den perfekta platsen - givetvis ett bra plant underlag, men framförallt se till att vi skulle ha ”lagom” med kvällssol och ett läge som inte utsattes för morgonsolens starka strålar.

När jag senare blev äldre, o själv valde plats för mitt tält, blev jag smärtsamt medveten om varför min far ville undvika morgonsolen! Att vakna i en varm sovsäck i ett kokhett tält är inte eftersträvansvärt...

Detta tält skulle för mig vara den perfekta anledningen, att till skillnad mot min far, kunna lära mina barn att hitta den perfekta tältplatsen. Sen är det bara hoppas att de är mer läraktiga än vad jag själv va... hur som helst minns jag tillbaka till min barndoms tältsemestrar med glädje o vill gärna kunna ge mina barn liknande minnen!
 
Svar:Outtex® 3000 Select, 100% polyester
Vår familj har en gammal husvagn och ett trasigt tält,så detta tältet hade passat
oss väldigt bra.Då kan vi ta vår styrpulpetbåt ut till en avlägsen ö och vakna
upp mot en vacker soluppgång helt ensamma,vilket passar bra i dessa Coronatider.
 
Materialet heter: Outtex® 3000 Select

Hade varit kul för barnen att prova tälta.
 
Materialet heter Outtex 3000 Select.
Jag behöver detta tältet. Då kan våra 4 barn sova ute på gräsmattan och jag får lugn och ro :cool:
 
Outtex® 3000

Vi var 2 i familjen och använde flitigt vårat tremannatält. Nu är vi 4 i familjen och har fortfarande samma tremannatält. Inför sommarens skärgårds-hopping hade det varit väldigt smidigt med ett fyrmannatält så barnen slipper sova skavföttes :)
 
Svar: Outtex 3000 Select.

I sommar stöttar vi Sverige förstås,
och campinglivet lockar både barnen och oss.
Vi stannar vid en svalkande sjö,
varvar Skåne mot Norrland och byter miljö.
Till vårt gamla tält saknas minst en pinne,
senast vi satte upp det blev inget bra minne...
Nu siktar vi på vildmarkslivet,
där ett sprillans nytt tält vore drömalternativet!
 
Så roligt det har varit att läsa alla era motiveringar! Väldigt många ser fram emot att fira semestern här hemma i år, det tycker jag är roligt. Vinnaren den här gången blev medlemmen @one- som i sin långa motivering bl.a. skrev:
Nu minns jag tillbaka till min barndoms tältsemestrar med glädje o vill gärna kunna ge mina barn liknande minnen! Grattis säger vi och önskar er alla en härlig semester i sommar, i tält eller ej!
 
  • Gilla
nikasp och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.