Svar: X

Varför jag ska vinna? För att kunna tävla såklart!! Om det fanns något som skulle få mig att spara på elen hade varit om man kunde tävla mot en kompis om det. Dessvärre skulle jag nog bli besatt och driva familjen till vansinne. Men skulle bli intressant att se Hur lite man kan dra. Som det är idag slösar vi nog rätt mycket med prylar på stand-by onödig belysning och mycket varmvatten. Vad kan man leva utan egentligen?
 
Rätt svar är X.

Har försökt nu i flera år med att mäta allt som drar ström, men ändå så tycker jag att vi har för hög elförbrukning. Det skulle varit väldigt intressant och kunna ha koll i realtid och även lättare kunna hitta el-tjuven! Lättare också att motivera frun att inte ha tänt så mycket lampor när det inte behövs.
 
Rätt svar är:

X. Du kan tävla i energibesparing mot vänner och bekanta

Vore trevligt att få något positivt kring elektriciteten eftersom vi precis har haft hemma en elektriker som ska dra om all el i huset vilket vi inte riktigt har budgeterat för.....
 
Svar: X

Håller på med ett privat projekt där jag integrerar avläsning av aktuell förbrukning med min belysnings/värmestyrning så dessa vinster skulle passa perfekt att utvärdera. Tanken är att kunna presentera förbrukningssiffror baserat på vilka scenarion som är aktiva och att sedan kunna följa upp resultatet.
 
Svar X
Jag älskar all ny teknik. Men för det borde man vara rik.
För det är så att prylar har ett fel, dom drar ibland lite för mycket el.
Och en sak ska ni då vara säker att jag kommer att göra. Och det är att denna pryl marknadsföra.
 
Svar X

Jag och min sambo har byggt ett litet hus och vi har försökt att dra ner på el förbrukningen, genom att all belysning i hela huset är led plus att alla vitvaror är så energisnåla som möjligt. Så det skulle vara kul och se vart man kan förbättra mer för att värna om miljön.
 
Massor av bra svar i denna veckans tävling :D. De lyckliga vinnarna blev:
1:a-pris: KristoferL
2:a-pris: bjorn_s

Ni som inte vann: Ge inte upp hoppet, om en liten stund publicerar vi en ny rolig tävling som ni kan delta i!
 
Svar x
Vi har en hästgård och skulle verkligen behöva ha sådan här produkt. Suveränt när det är flera som använder ström och inte minst som småbarnsförälder!
Har tipsa eran produkt och delat på facebook!
Håller nu tummarna på att kamma hem detta :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.